Friday, January 29, 2010

kuatkan hatimu...

Tak tahu kenapa tiba-tiba dalam dua tiga hari ni ak rasa malas sangat.
serious, x tahu kenapa. Maybe because i keep thinking too much about final exam and too much worry about it. Maybe.....
Kekadang rasa tak mengantuk pun, tapi, oleh sebab virus malas mula menguasai diri, katil jadi tempat persinggahanku dan bermulalah pengembaraan mimpiku.
tak boleh jadi camni ni..tak boleh...
Inilah yang jadi kalau teori yang dipelajari tidak diamalkan secara praktikal.
Athirah, kan kau dah belajar tentang jihad, jihad yang paling awal sekali kan jihad melawan hawa nafsu, so, lawanlah hawa nafsu anda wahai athirahku sayang.
Ingat, satu daripada wasiat Imam Hassan Al-Banna ialah kewajipan lebih banyak dari masa, jadi, gunalah masa sebaik-baiknya.
Sekarang kan dah nak dekat final exam, so, study la. Study hard and smart so that you can achieve what you want. Ingat, kejayaan tidak datang bergolek. Formula untuk berjaya ialah Doa, Usaha, Ikhtiar dan akhir sekali barulah Tawakkal. Jadi, wahai dr. athirah, setakat mana usaha dan ikhtiar anda?????
Apapaun, thank you umi sebab sudi mendengar luahan anakmu ini. Terima kasih kerana senantiasa menjadi pendengar setia kepada setiap masaalah yang anakmu ini hadapi. And, i'll practise all your advices...InsyaAllah...

Jadi, konklusinya, kuatkan hatimu untuk belajar, tabahkan hatimu untuk menghadapi segala dugaan sebagai seorang pelajar dan sentiasa ikhlaskan niatmu untuk belajar. Ingat, umat Islam kini lemah dari pelbagai segi, jadilah orang Islam yang berjaya dalam apa jua bidang yang kamu ceburi. Ingat, bukan mudah untuk menjejakkan kaki ke Kuliyyah Pergigian. Segalanya bermula sekarang, berusahalah untuk mencapai apa yang ibubapamu impikan athirah. Please, do make them happy and proud of you.

0 sila..silakan komen..:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog Template by BloggerCandy.com