Tuesday, May 11, 2010

ayuh, kembali ke sekolah !

Alhamdulillah, dalam pukul 8.45, selesai sudah exam speaking MUET di perpustakaan SIC. Mengikut perancangan, dalam pukul 11 aku akan ke sekolahku yang tercinta, SMKA Naim Lilbanat bersama beberapa orang rakan yang lain. Tujuan utama, ambil sijil SPM. Selepas selesai exam MUET, terus pergi ke sekolah umi (jalan kaki dari SIC, dekat je pun), SMSI, sebab Syazni akan ambil aku nanti.Aku ni mana pandai drive, harapkan belas ehsan kawan je kalau nak pergi man-mana. Thanks a lot Syazni !

Bersama 7 orang rakan yang lain iaitu Syazni, Che Ten, Fatin, Tirah Rosdi, Mutia, Iffah dan juga Artikah kami melangkah masuk ke sekolah. Mulanya, pergi ke kantin. Sampai di sana, terserempak dengan PK 1, Puan Norsilawati Yusoff dan juga Cikgu Suzuki. Cikgu Suzuki belanja kami semua minum dan agak lama juga berborak dengannya. Segala hal diceritakan olehnya, dari hal junior yang masih lagi berhingus (sorry ye dik !) hinggalah ke senior kami yang sudahpun bekerja dan punya keluarga sendiri. Dalam masa kami rancak berbual, Ustaz Rosli ada juga datang. Lepas jugak rindu nak dengar lawak ustaz.

Seterusnya, misi kami ke pejabat sekolah untuk ambil sijil SPM. Di pejabat, ramai yang kami jumpa antaranya, mudirah, Ustazah Hachinah, dan ramai lagi. Dan, yang bestnya, cakap dengan Ustazah Hachinah, banyak nasihat berguna yang beliau berikan. Setelah selesai smua ambil sijil, terus ke bilik guru, makin ramai guru-guru yang dulu banyak berjasa kepada kami yang kami jumpa di sini. Apa yang menyentuh perasaanku ialah, aku amat gembira melihat mereka gembira dengan pencapaian kami (walaupun semua tak ambil degree lagi, mostly baru habis matrix dan asasi, dan aku seorang je yang masih tak habis asasi lagi..ngee..).

Sempat lagi bergambar sebelum ke KB Mall

Terubat rinduku kepada zaman sekolah. BESTnya kalau boleh putar masa balik dan belajar balik kat NAIM. I'm proud to be NAIMIAN !

2 sila..silakan komen..:

Afifah Rahimi said...

salam,tirah..nice blog :) nk p naim jgk...btw,best of luck in ur study..
bittaufik wan najah,tirah.. insya-ALLAH

athirahariffin said...

w'salam pah...miss ko pah ni..lamo dok denga kaba..
tenkiu pah, good luck etep ngaji medic tu..
nanti balik mesia jadi doc deh..
^^,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog Template by BloggerCandy.com