Monday, May 31, 2010

doa dan solat hajat buat LifeLine4Gaza (LL4G) Palestine

Sebenarnya, memang tidak berhajat untuk mengupdate blog pada waktu ni. Dahla sekarang ni banyak sangat masalah melanda diri. Tadi baru lepas call umi luahkan segala yang terbuku di hati. Macam biasa, umi faham apa yang anaknya sedang rasa.

Ok, sebenarnya, tujuan post ini dibuat adalah kerana rasa marah dan sedih terhadap apa yang berlaku terhadap kapal konvoi LifeLine4Gaza sedang menuju ke Palestin untuk menghantar bantuan kemanusiaan termasuk makanan, ubat-ubatan dan bahan binaan beribu-ribu tan kepada rakyat Palestin , telah diserang dan mengakibatkan beberapa orang syahid dan cedera. Terima kasih pada sahabat yang telah memberitahu info ini. Disini, aku sangat-sangat merayu dan memohon agar kita sama-sama melakukan solat hajat dan berdoa agar misi ini akan berjaya.

Post ini juga ditulis setelah membaca apa yang ditlis oleh Hilal Asyraf (klik sini untuk baca). Juga sedang mengikuti perkembangan di HarakahDaily, MalaysiaKini dan webpage LL4G di Facebook. Sebagai umat Islam, sama-samalah kita mengikuti perkembangan semasa saudara seagama kita yang ingin menolong saudara kita di Gaza. Mereka bukan tentera yang pergi untuk berperang, mereka insan biasa yang punya hati yang kental dan ikhlas untuk menghulurkan bantuan kepada saudara kita di Gaza. Tapi, Israel laknatullah masih juga menyerang mereka.

Hanya usaha kecil ini yang mampu kubuat. Hebahkan kepada rakan-rakan anda. Jangan kita buat endah tak endah dan pandang enteng akan perkara ini. Sama-samalah kita berdoa akan kejayaan dan keselamatan mereka.

Ya Allah ya tuhanku..hancurkanlah israel laknatullah seperti mana Kau hancurkan kaum2 yang ingkar sebelumnya..makbulkanlah doa2 kami hamba2Mu yg beriman ini ya Allah..amiin amiin ya Rabbal alamin.

p/s :: terima kasih kepada fareeza kerana sudi bagi trah guna laptop...sayang fareeza...^^,

0 sila..silakan komen..:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog Template by BloggerCandy.com