Saturday, July 3, 2010

ingatan buat diri

Cik Athirah Ariffin,

Kamu bukan dilahirkan untuk enjoy-enjoy, memanglah kamu ni remaja, orang kata zaman untuk enjoy puas-puas, tapi, ingat, tujuan kamu hidup adalah untuk beribadat kepadaNya. Cuba tengok balik ayat Allah dalam kitabul karim ;

"Dan Aku tidak menciptakan jin dan manusia melainkan untuk beribadat kepadaKu"
~Az-Zhariyat : 56~

Wahai diri, dunia ni penuh dengan godaan dan ujian 'berbalut' duka nestapa, terutamanya bagi para hamba yang istiqamah meniti jalan Allah untuk meraih kebahagiaan hakiki di negeri akhirat. Dunia menawarkan segala kenikmatan dan kemewahan, bagi mereka yang mengabaikan serta menafikan kehidupan akhirat.

Wahai diri, jangan lalai dengan keseronokan dunia. Ingat bahawa kamu bukan akan selamanya hidup di dunia yang fana ini, kamu akan ke alam akhirat jua. Jadikan dunia ni sebagai kenderaan untukmu menggapai akhirat, bukan tujuan utama hidup serta matlamat kehidupan. Jadi manusia yang celik mata hatinya, selalulah mengingati akhirat serta beramal soleh untuk kehidupan akhirat kelak.

notakaki 1 :: Kuatkan dan tabahkan hatiku Ya Allah...

notakaki 2 :: InsyaAllah, esok akan ke rumah cik faddy. Dia akan masuk ke UIA Kuantan next week, mengambil course Medical. So, minggu ni berkesempatan juga berjumpa dengannya sebelum dia ke Kuantan.

0 sila..silakan komen..:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog Template by BloggerCandy.com