Wednesday, September 8, 2010

ramadhan+raya+exam


Salam 29 Ramadhan...

Post ini saya tulis selepas membaca post yang ditulis oleh kak afiqah, klik sini. Berkenaan EXAM..

Untuk pengetahuan semua, saya akan menduduki final exam pada 22 dan 23 September 2010. Lebih kurang lepas raya la. Tapi kan, jujur saya katakan, dalam banyak-bayak dan berkilo-kilo buku yang saya bawak balik, sikit je yang saya sempat sentuh.

Kalau exam mesti ada result kan. Dan semua mesti mahukan result yang TERBAIK. Kalau boleh nak dapat 4 flat, kalau boleh nak dapat A. Tapi, usahanya, entahlah.

Sama gak la macam Ramadhan ni, beberapa hari je lagi kita bakal menyambut Aidil Fitri, iaitu Perayaan Fitrah. Pelik kan bila translate jadi bahasa Melayu. Tapi itulah maksud AidilFitri. Aidilfitri wujud, untuk meraikan graduan-graduan Ramadhan yang berjaya kembali kepada fitrah. Persoalannya, adakah kita telah graduate dengan berjayanya di bulan Ramadhan ni ??? Saya syorkan anda klik SINI untuk baca tentang "Kamu tidak layak untuk AidilFitri", nukilan Hilal Asyraf.

Ok, berkenaan exam saya pula. Post ni sebenarnya ditulis untuk menaikkan kembali semangat belajar saya yang dah hilang entah ke mana dah. Sejak-dua menjak balik rumah ni, malas sangat nak bukak buku. Saya sangat tidak suka perasaan yang semacam ini. Saya tak nak menyesal di kemudian hari. Jadi, mulai post ini ditulis, saya perlu, eh, eh, bukan perlu, WAJIB, rajin-rajinkan diri saya untuk belajar BERSUNGGUH-SUNGGUH. Ingat, Allah tak akan tolong kita kalau kita sendiri yang malas nak tolong diri kita. Mulakan study sekarang, jangan suka bertangguh cik Athirah ooiii...

Jadi, sahabat semua, doa-doakanlah agar saya berjaya dalam exam yang akan mendatang. Dan yang penting, doakanlah agar saya berjaya Dunia dan Akhirat.

0 sila..silakan komen..:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog Template by BloggerCandy.com