Monday, October 4, 2010

susahnya tak reti drive...

Sekarang pukul 5.10 petang. Umi dan adik-adikku semua tak balik lagi. Biasanya, dalam pukul 5.30 petang balik la tu. Ingat hari ni nak ajak umi pergi pasar sebab barang-barang dapur dah sikit, ada je lagi sebenarnya, tapi saya ni tak suka nampak fridge tu kosong je. Hehe.. Tapi, kesian pulak kat umi, dah la umi puasa hari ni. Nanti over exhausted pulak umi nanti.

Kesian kat umi balik lewat petang hari-hari. Biasanya, lepas habis mengajar umi akan amik adik-adikku semua dari sekolah. Pukul 4 lebih camtu ambil adik dan lutfi dari sekolah. Budak-budak ni habis sekolah pukul 4, sebab sekolah kat ABIM, memang balik lewat. Pastu kadang-kadang kalau Hanif ada tusyen Kumon kena ambil Hanif dalam lebih kurang pukul 5, lepas tu ambil Imran pulak, ada extra class.

Semuanya umi kena buat sebab abah kerja jauh. Tapi kalau abah kerja kat area KB ni pun abah balik kerja lewat. Biasalah kalau dah namanya kerja kat hospital, patut keluar pukul 5 pun kadang-kadang kalau ada kes atau operation, lewat jugak balik. Umi pun tolong abah jugak kan. Bila la saya nak tolong umi dan abah pulak kan.

Kalaulah saya pandai drive kan, boleh saya tolong umi dan abah saya ambil adik-adik dari sekolah. Kalaulah saya pandai drive boleh saya pergi je mana-mana saya nak, nak beli barang ke, nak pergi rumah nenek saya ke, nak jalan-jalan ke kan. Tak perlu menyusahkan umi dan abah nak hantar saya.

InsyaAllah, kalau sem depan saya ambil subjek UNGS, maknanya, start hujung bulan Februari sampai awal bulan Julai saya akan cuti. Wooo, lama kan. Sebabnya, bulan 7 tu baru boleh masuk kampus UIA kat Kuantan tuh. Huh, lambat lagi la nampaknya ambe nak buat degree. So, masa cuti lama-lama tu saya nak buat lesen, tak nak dah jadi orang yang tak pandai drive ni. Susah....

Abah, kakak nak keto ni buleh, black one, tok se colour lain??? **wink**
~koya la trah, mace la abah nok wi..hehe~

2 sila..silakan komen..:

IR.widad saffin said...

suh pkcik arifin bli..t bleh ak tumpng..hehhehehee

athirahariffin said...

oyak doh..p gak x se wi..sobsss..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog Template by BloggerCandy.com