Tuesday, November 9, 2010

9 : 38

Pagi tadi selepas baca Quran, try cari ayat ni. Ayat ni memang selalu saya refer kalau saya rasa lemah sikit. Tapi, tak ingat surah dan ayat berapa (macam tipu je cakap selalu sbb tak ingat ayat mana kan..). Biasalah kan, saya ni bukan orang baik sangat, tapi sedang mencuba untuk jadi yang lebih baik, even tak boleh jadi yang terbaik.

Wahai orang-orang yang beriman! Mengapa kamu, apabila dikatakan kepada kamu: “Pergilah beramai-ramai untuk berperang pada jalan AllahBold”, kamu merasa keberatan (dan suka tinggal menikmati kesenangan) di tempat (masing-masing)? Adakah kamu lebih suka dengan kehidupan dunia daripada akhirat? (Kesukaan kamu itu salah) kerana kesenangan hidup di dunia ini hanya SEDIKIT jua berbanding dengan (kesenangan hidup) di akhirat kelak.
~At-Taubah : 38~


Ya muqallibal qulub, tsabbit qalbi a'laadinik



notakaki :: Isna dan shekin, selamat sampai ke Kelate la deh. Dekinyo sep mum cuti lamo, 2 bule nah...

notakaki :: InsyaAllah, esok, pukul 6.45 pagi, abah dan rombongannya akan bertolak ke Mekah. Moga abah beroleh haji mabrur. Tapi sian jugak kat umi tak leh ikut sebab abah pergi ke Mekah ni pun ikut rombongan negeri Kelantan. Saya tahu umi sangat-sangat ingin menjejakkan kaki ke sana, sama la juga macam saya dan macam semua orang lain, tapi, kena tunggu queue dulu. Abah boleh potong queue sebab pergi atas dasar jemputan.

0 sila..silakan komen..:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog Template by BloggerCandy.com