Friday, December 10, 2010

HB dear !!

Credit to tikah sayang for the gorgeous pic!

HB. Happy Birthday maheran sayang.

Sorry coz i post it a bit late. Lewat sehari. Hehe. Supposely hari rabu tapi post entry ni hari khamis. Takpe, takpe.

08122010. Genaplah usiamu 19 tahun. Orang lain dok sibuk nak masuk umur 20 tahun dia baru nak masuk 19 tahun. Takpe, takpe, muda sikit kan. Bila tengok gambar kat atas ni, especially gambar kek tu, teringat masa semua vvians celebrate birthday maheran kat KB Mall. Surprise birthday party for her. Seriously, i do really miss the moment to be with all of you.

Maheran, lama sangat tak jumpa si cantik jelita ni. Hehe, kawan saya mestilah semua cantik jelita macam saya. Maaf ye, masuk bakul angkat sendiri! Memandangkan meheran ni duduk nun jauh di gua musang sana, so sangatlah susah nak jumpa dia. Lepas SPM, rasanya dalam 2 kali je kot jumpa.

Maheran ni antara orang yang rapat dengan saya semasa saya di Naim. Sekelas sekali start Form 2, duduk sebelah je dengan dia. Dorm pun sekali. Kami duduk di Dorm P, satu tempat yang meninggalkan banyak memori manis kami bersama. Kalau sedih-sedih kami berdua pergi isolatekan diri di tepi koridor, tengok Billion malam-malam (buat pengetahuan semua, asrama kami sangat dekat dengan Billion KB). Sesi luahan perasaan pun kat sini jugak. Kami jugak rapat dengan senior sedorm dengan kami yang memang satu kepala, Kak Fizah, Kak Is, Kak Tikah, Kak Kalle, dan ramai lagi la.

Masuk Form 3, kelas lain-lain. Saya 3UA, dia 3UH. Takpe, takpe, kami still rapat. Form 4 pun kami lain kelas. Still rapat lagi. Tapi kami tetap bersama masuk nasyid Soutun Naim. Dua-dua third voice, seorang lagi geng third voice ialah eti. Masa practise nasyid kami selalulah berdua, masa pertandingan pun selalu berdua. Ingat lagi masa pertandingan nasyid peringkat negeri Kelantan kat Gua Musang, sempat berziarah ke rumah maheran kat Taman Wangi. Sempat jumpa uminya, dan adiknya yang comel, hanan. Kami juga sempat ke sungai dekat dengan rumah maheran. Kalau teringat moment ni, saya selalu membelek-belek gambar. Sebab tu saya suka ambil gambar, sebab dengan gambar ni saya boleh ingat balik sweet moment yang berlaku. Alhamdulillah, Form 5 saya sekelas dengan dia, dan duduk di tengah-tengah antara dia dan wani. Serious, rindu sangat nak duduk dalam kelas 5US tu lagi. Rindu nak dengan maheran mengepek-ngepek dan membobel-bobel (hoho, bahaso kelate nih!).

Kalau nak cerita semua pasal maheran ni, rasanya tak akan habis. Mujurlah tulis kat blog ni tak guna dakwat, kalau tak habis dakwat dibuatnya. Kini, maheran mengambil jurusan farmasi di UiTM Pulau Pinang. Doakan agar dia berjaya menjadi seorang pharmacist seperti yang diidamkannya. Moga dia berjaya dunia akhirat. Itu doa saya buat semua sahabat saya.

Buat maheran tersayang, jagalah akhlak dan peribadimu, sama-sama kita berubah ke arah yang lebih baik. Sama-sama kita manfaatkan masa muda kita. Even aku bukan the first person hok wish ko mum, i'm happy that i can still wish a happy birthday wishes to you. Hopefully you're happy with this post. This post is just a little bit sharing about the sweet moments with you. Just a little bit, for the rest, just let us know that. Happy sangat dapat dengar suara mum hari ni. Aku harap result yang akan keluar esok ialah yang terbaik buat mum. Aku sokmo doakan yang terbaik buat mum. Sama-sama kita berjaya dalam bidang masing-masing.

Lastly,

HAPPY BIRTHDAY SAYANG! I JUST WANT YOU TO KNOW THAT I LOVE YOU! LOVE YOU FILLAH!


0 sila..silakan komen..:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog Template by BloggerCandy.com