Sunday, February 6, 2011

cuti raya cina

Sekadar berkongsi cerita 3 hari bercuti. Family datang malam Rabu, so malam Rabu memang tak tidur UIA dah.

.. Khamis ..

Pagi. Kami sekeluarga ke rumah sepupu saya, Nadrah. Sebabnya, Nadrah akan fly ke New Zealand 14 haribulan 2 ni. So, ini kali terakhir umi abah dan adik-adik saya yang lain berjumpa Nadrah sebelum dia meneruskan pengajiannya di NZ. Saya, insyaAllah sempat lagi jumpa dengan Nadrah next week. Tu pun kalau ada orang rajin ambik. Ngee~

Petang. Kami ke Taman Tasik Perdana. Pergi kejap je. Sempat ke KL Bird Park je. Tapi lihat pada logonya, "The World's Largest Free-flight Walk-in Aviary". Nampak macam best. Tapi serius memang best la bird park tu. Berbaloi rasanya bayar RM 20 per person. Cuma sebab kami pergi kejap. Tapi alhamdulillah sempat explore semua. Saya.. ops i mean, kami sekeluarga memang suka tempat yang ala-ala nature ni. Tenang. Even taman tu tengah bandar tapi tak rasa macam kat tengah bandar. Cumanya rasa cam tak puas hati bila nampak ada sampah kat taman tu. Rasa macam nak kutip je satu-satu. Memang tak banyak, tapi agak mengotorkan pandangan mata sebab tu tempat ramai tourists dari luar negara yang datang. Mencemarkan imej la~

Burung hape ntah namanya

Tiba-tiba hinggap dekat dengan Adik. Eh, baru perasan, burung ni sama dengan burung kat atas la! Banyak-banyak burung kat situ, burung ni jugak masuk gambar.

Amir mendukung Lutfi sebab Lutfi dah letih.
Lepas Amir, turn Imtran pulak dukung Lutfi.

p/s : Gambar dalam phone tak banyak sebab battery low. Ni sebab Lutfi degil nak main game Real Football kat phone saya. Apa yang best saya pun tak tahu. Tapi ada jugak memory kat sini dalam video camera kami.

.. Jumaat ..

Pagi. Kami bergoyang-goyang kaki dan berbual-bual di rumah Cik Ti. Bagi can umi berborak dan luangkan masa dengan adik kesayangannya. Saya pun join. Suka dengar mereka berceloteh.

Tengah hari. Kami ke KLCC. Oh, i mean Suria KLCC. Tujuan utamanya nak ke Kinokuniya. Dulu pergi KLCC tak sempat pun pergi sana. So, it was our first time went to Kinokuniya. Frankly speaking, it was so big. I love it. There was a lot of books there. I mean, A LOT! Sini tak sempat nak capture gambar banyak-banyak sebab masing-masing angau tengok buku. Tapi, saya tak beli pun buku. Terliur nak beli novel tulisan Sophie Kinsella dan Man Are From Mars, Women Are From Venus, tapi memikirkan banyak lagi buku yang tak dibaca, so tak jadi beli :(

Masa tengah tunggu Abah dan anak lelakinya solat Jumaat. Pak cik ni ponteng solat jumaat! Sebenarnya takut dia hilang di tengah crowd orang ramai masa solat.

Adik. Belakang tu ada Umi tengah teman Lutfi cari buku.

Malam. Umi abah dan adik-adik semua bertolak pulang ke Kelantan. Rasa kejap je masa berlalu. Abah ada kerja nak buat dan ada meeting hari Ahad. So, kalau balik hari Sabtu takut abah penat. Saya, tak balik CFS, tapi ke rumah Cik Ti. Sedih. Tapi still bersyukur dan gembira sebab dapat jumpa mereka yang tersayang. :)

Sebab saya post entry ni pun sebab saya rindukan mereka~

Struggle for final. Lepas tu boleh balik jumpa mereka semua!

.. Sabtu ..

Bershopping-shopping dengan Cik Ti. Ala, beli barang keperluan je. Cik Ti belanja. Thanks Cik Ti!

.. Ahad ..

Akan pulang ke CFS. Sedih. Tapi gembira la jugak. Doaku, agar aku rajin berusaha untuk final dan mudahkanlah untukku menerima segala ilum, juga permudahkanlah urusan tika di medan exam 25/2 ni.

o_O

2 sila..silakan komen..:

Imran Ariffin said...

Family trip yang amat menyeronokkan dan lekat di ingatan! Memang semua orang gembira dapat jalan - jalan dan tengok berpuluh - puluh jenis burung. Tapi ada satu benda Trah x sebut.....Umi dan Abah entah buat apa diluar taman. Em, Abah mungkin tidur, tapi Umi? hehe, Trah mesti tahu jawapannya.

Imran cuti loni... berdebar - debar menanti result.

athirahariffin said...

good luck for ur result..
kakak pom debar jugok weh bia la x amik spm gok pom..
buleh result gempak, suh umi abah bowok g jale2x pulok..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog Template by BloggerCandy.com