Sunday, March 6, 2011

bersama mereka

Malam ni baru tergerak hati nak update blog. Memang kalau nama dah duduk kat rumah, banyak lagi benda lain yang saya kena buat. Hari ni saya nak bercerita lawatan sambil belajar (hoho, skema molek...) saya ke Shah Alam ye. Saya ada mood nak menulis ni, so panjang cerita ni. Kalau rasa malas nak baca, tak yah baca. Saya letak dalam blog ni pun untuk tatapan saya pada masa kana datang.

Sebelum tu, saya nak cakap yang saya sayang mereka.

Sebelum ni, dah lama plan untuk ke UiTM melawat bestfriend saya, Cep Ten dan juga adik/bestfriend/girlfriend/makwe saya, Isna Athirah. Alhamdulillah, akhir semester 5 di UIA, saya berkesempatan juga ke tempat mereka. Mulanya, plan nak pergi sorang-sorang, tapi, pada satu pagi berchatting-chatting dengan budak mangsa riots di Mesir yang sorang ni, dia nak join. So, kiranya kami pergi berdua ke sana.

Memandangkan Atikah masih lagi di Kelantan, so, dia bertolak dari Kelantan malam Isnin. Pagi hari Selasa, 1.3.2011, saya dan Cik Ti (mak saudara) pergi ambil dia di Hentian Putra. Hari Rabu, sebelum ke UiTM, kami ke Times Square.

Menunggu Tikah yang tengah
mencuba baju di fitting room

Petangnya, baru bertolak naik KTM komuter ke UiTM. Dah la tersalah naik komuter. Sampai kat Serdang baru perasan yang kami tersalah lane. Patut naik komuter yang menghala ke Port Klang, ni tak, naik yang ke Seremban. Ni la padahnya kalau tidur dalam komuter. Honestly, saya memang pening dengan jalan-jalan komuter ni. Mujurlah pergi dua orang, kalau pergi sorang tak ke bahaya tetiba sampai Seremban sorang-sorang.

Petangnya, sampailah kami ke UiTM Shah Alam. Masuk je gate UiTM, dah nampak ramai yang pakai pelik-pelik, rambut berwarna-warni, baju pulak macam sarung nangka saya nampak sorang-sorang. Oh, i forgot, i'm at UiTM right now, not at UIA la. Melihat realiti sebenar dunia luar. Cep Ten yang menyambut kami dan membawa kami ke bilik Isna. Memang happy tahap apa la bila jumpa Isna ni. Ceh, bajet cam lama tak jumpa. Walhal, hari Ahad tu dah jumpa Isna kat Mid Valley masa celebrate birthday saya.

Malam tu saya ke DC, eh Dataran Cinta untuk makan malam. Sekali lagi, saya nampak pemandangan yang sama semasa saya berada di UTP dahulu, ramai couple-couple yang duduk berdua-duaan makan di meja, satu pemandangan yang amat saya benci. Lupa nak cerita, malam tu ada pesta ke hape ntah nama dia, tapi banyak la gerai-gerai yang menjual makanan, baju, tudung dan banyak lagi la. Pastu, yang buat saya sakit telinga ialah bila mendengar budak-budak kat sana yang memekik berkaroeke tengah-tengah orang ramai. Ada yang dedikasikan lagu buat makwe dan pakwe tersayang. Benci, benci... Tapi hanya mampu membenci dalam hati. Lemahnya aku. Buat bodoh je la, kami bertiga tengah berwindow shopping time ni.

Hari Khamis, tengah hari kami sekali lagi ke DC. Saya, Tikah dan Cep Ten. Time ni Isna ada kelas. Plannya nak lunch, tapi oleh sebab makanan dah banyak yang habis, so kami pun naik ke bilik tunaikan kewajipan solat Zohor dulu, lepas tu terus ke Seksyen 2. Masa ni Isna pun dah join sebab dia dah habis kelas :) Di Seksyen 2, sebelum makan, kami menuggu kedatangan Faiezah, si budak JAD (Japanese Associate Degree) ni. Selepas Faiezah datang, kami pun makan. Berselera sungguh makan sebab tak breakfast pun lagi hari ni.

Lepas makan, kami buat kerja gila. Kerja gila bagi aku la. Tak payah la cerita kat sini, it just between me and all of them. Serious, i think this is the first and last for me. Korang pun tahu kan aku macam mana. Hehe.. Tak boleh, kang teraddicted kang susah semua orang. But seriously, i do had fun with all of you.

Lepas tu, kami jalan-jalan kat PAS tu, bukan bangunan PAS ye, tapi shortform kepada Plaza Alam Sentral. Walau kami hanya berwindow shopping, tapi bila berwindow shopping bersama orang yang kita sayang, rasa sangat bermakna.

Adik dan kakak
mengusha baju kawen

Cep Ten buat muka cute

Tikah dan Faiezah di First Lady

Dah nak dekat maghrib, kami pulang ke UiTM. Kena balik cepat sebab Isna ada presentation malam ni. So, dia tak akan join kami semua ke iCity malam nanti.

Kami berangkat ke iCity selepas Isyak. Dari UiTM, saya, Tikah, Cep Ten, Faizah dan Mimi. 5 orang semuanya. Geng AE dan VV. Sampai di sana, kami berjumpa dengan Hanis. So, berjalan-jalanlah kami di iCity tu berenam. iCity tak de la best sangat, cuma tempat tu sangat cantik bila nampak dalam gambar. Oleh kerana kami semua ni memang gila gambar, pantang nampak tempat yang menarik je, mesti nak ambil gambar. Itu memang fitrah budak Naim kot. Allergic dengan kamera, mesti ada reaction.

Ok, malas nak cerita panjang-panjang. Pictures do tells more than words right? So, jom layan gambar.

Kami berenam

Overexcited

Selepas tu, saya dan Tikah tak balik ke UiTM, sebab nak merasa tidur di apartment bebudak JAD, tempat Faiezah. Terliur jugak nampak Eti tidur di apartment tu. Alang-alang ke Shah Alam, melawat mana-mana Naimians yang ada kat sana.

Keesokan harinya, kami balik ke UiTM naik bas bebudak JAD. Mereka ada latihan gamelan di UiTM. Segannya naik bas tu, dah la kami paling lambat sekali. Terima kasih bebudak JAD kerana setia menunggu kami yang lambat ni.

Sampai di UiTM, menunggu Isna di kawasan dekat bebudak JAD berlatih gamelan. Isna datang dan bawa kami berjalan-jalan di sekitar kawasan UiTM. Lalu kat satu tempat ni, ada bebudak course counselling katanya tengah buat Psikologi Test. Banyak test, ada Test Kerjaya, Test Warna, Test Gaya Bercinta dan banyak lagi. Dalam banyak-banyak test, boleh pulak terambil Test Cinta. Haiya! Soalan ni memang untuk yang bercinta. Banyak pulak tu,ada la dalam 60 soalan. Jawab je la, even memang tak de pengalaman bercinta. Part soalan yang ada word kekasih tu saya tukar pada suami. Aci tak? Kan dah cakap saya nak bercinta after kawen. Cinta halal lagi indah selepas kawen, tak gitu? Cewah..

After buat test tu, ada la salah seorang dari mereka yang akan menerangkan apa maksud kepada markah yang kita jawab tu. Akak tu bercerita panjang lebar, tak ingat pulak nak rekod. Tapi rasa memang betul. Ini bukan ramalan ye, ini berdasarkan psikologi kita. Nama lagi psikologi test kan. Tak nak la berkongsi kat sini, segan~ Tengok la sendiri hasilnya kat bawah ni.

My result

Tengah khusyuk buat test

Lepas tu kami bertiga ke bagunan HEP. Menunggu Faiezah habis practise gamelan. Sambil-sambil tu mendengar cerita Isna yang panjang lebar. Menjadi pendengar dan pemberi cadangan setia. I think no need to share it here. It just between us.

Kami ke DC, sekali lagi untuk makan. Jauh berjalan, dari bangunan HEP ke DC tu jauh taw. Tapi tak boring, sepanjang perjalanan banyak cerita yang didengar dan dikongsi bersama Isna sebab masa ni saya jalan berduaan dengan Isna, meninggalkan Faiezah dan Tikah di belakang.

Lepas lunch, naik ke bilik Isna untuk solat Zohor. Isna ada kelas time ni, so hanya tinggal saya, Cep Ten dan Tikah. Berkongsi cerita. Tahu pasal masing-masing punya secret. Serius rasa macam duduk kat Naim lagi.

Dalam dekat-dekat pukul 4, kami pulang dengan berat hati meninggalkan UiTM Shah Alam. Meninggalkan mereka. InsyaAllah kalau ada rezeki aku akan melawat kamu semua lagi. Kalau rindu moments itu, saya akan lihat gambar yang ada dalam lappy ataupun hp. Sebab tu saya suka gambar, it do tells more than words.

Oh, lupa cakap. I got birthday present from Tikah. I do love that bag. Beg ni saya berkenan masa tengah shopping kat TS. Tapi tak beli sebab dalam proses berjimat cermat. At last, i got that bag. Tak tahu bila masa dia beli. Thanks taw~




notakaki :: Jadi surirumah ni penat jugak. Penat-penat pun, jangan lupa misi kamu nak habiskan baca buku yang bertimbun kat rumah ni.

4 sila..silakan komen..:

srikandi ISLAM said...

baca baca baca!! ngee

athirahariffin said...

nok baco doh la ni..
deki tgk mum baco buku banyok2x..

Izzati Nur said...

nice holidays,isn't it??

wohaa.aku ada pngalaman naek bus JAD,
malu gila kot,segan ngn depa semua,
mujurla ada faie,si kepala pengat.

n u got a nice bag!!happy to u dear =)
rindu mc'kah wehh..

athirahariffin said...

haha..meme malu pom..doh la so rumoh lambat ari tu..aku buat bodo je..tp x po, faie baik nge pook cik bus, siap dok bual tepi pok cik bus lagi..

btw, thanks to mckah..ak meme kene beg tu, at last, its mine!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog Template by BloggerCandy.com