Tuesday, March 15, 2011

chim chum

Nak promote restoran boleh?

Untuk orang-orang Kelantan, jom la datang makan kat Chim Chum, Food Village, Pengkalan Chepa, Kelantan. Lagipun kan, pemilik restoran ni orang Islam dan Melayu. Dibuka dari 5 ptg hingga 1 pagi.

Pernah dengar tak chim chum? Chim chum lebih kurang macam steamboat, tapi tak sama. Chim chum ni ada tempat memanggang di tengah, tepinya dikelilingi sup. Pengunjung perlu meletak sendiri bahan-bahan yang anda ambil ke dalam tempat khas seolah-olah memanggang. Kiranya makanan kita tu boleh dipanggang atau rebus dalam sup. Setelah masak, ia boleh di makan bersama sos pedas atau sos cili manis. Selain makanan untuk chim chum ni, mee goreng, nasi goreng, colek buah, laksam, laksa penang juga ada disediakan secara buffet.

Alhamdulillah, dapat juga merasa makan chim chum ni malam ni, umi abah belanja makan sempena Imran khatam hafal Quran. Saya pun tumpang sekaki. Hee~~

Makan secara buffet. Ambil la banyak mana pun, cajnya RM 15 seorang. Amatlah sesuai restoran macam ni untuk family saya yang memang makan banyak. Lepas habis makanan atas meja, hantar wakil pergi ambil makanan. Lepas habis lagi, ambil lagi. Dan banyak kali habis dan banyak kali ambil la.

Ni masa awal-awal

Adik

Lutfi kacau adik tengah makan

Hanif ni memang jenis yang tak sensitif dgn kamera

Jom makan!

Abah dan Imran

Ni dah kenyang ni, tu yang tersengih lebar tu


notakaki :: I think they should pay me for this adds. Don't u think so?

2 sila..silakan komen..:

mujahidah solehah said...

bbah pom penah makan.org korea mkn cmni laa.hohoh =)

athirahariffin said...

oh, makane or korea rupanya..
tp best kan bbah..
hok plg best part buffet tu la, buleh amik byk mano makane hok nok..hoho ^^,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog Template by BloggerCandy.com