Friday, March 18, 2011

update blog

Tulis entry panjang-panjang berjela. But end up, backspace sampai habis. Tak pun save as draft.

Pernah tak?

Kadang-kadang rasa ragu untuk berkongsi.

Tapi saya perlu ingat tujuan saya buat blog ni pun untuk berkongsi. Berkongsi dalam segala hal yang boleh memberi kebaikan pada readers.

Berkongsi mengenai kisah hidup dan pengalaman. Bagi sesetengah orang tak suka baca akan kisah hidup. Tapi bagi saya sendiri, suka melihat kisah hidup orang lain. Saya suka membaca atau mendengar cerita yang real atau pengalaman yang pernah dialami sendiri oleh empunya cerita.

Ada satu blog ni. Antara blog peribadi yang saya suka baca. Bercerita mengenai kisah hidupnya bersama suami dan anaknya di Lincoln, Nebraska, United States. Suka melihat gambarnya bersama suami dan anaknya. Sebab saya suka ialah dia memakai tudung labuh di negara yang surroundingnya memang tak ada orang pakai macam tu pun. Lain suasana dan cara nak survive dalam keadaan sekelilingnya dah dikira baik dengan suasana yang dikira totally jahil macam di US.

Suka bila lihat gambar dia ke dinner / kursus / seminar yang sekelilingnya semua minah-minah salleh (ganti term mat salleh) yang tak pakai tudung dan pakai baju singkat + ketat, tapi dia still dengan jubah dan tudung labuhnya. Malu la kita yang kat Malaysia ni tak tutup aurat betul-betul. Orang yang tinggal kat US pun boleh survive je dengan keadaan yang menutup aurat sepenuhnya. Dengan gambar yang beliau kongsi, ada terselit unsur dakwah yang ingin dibawa.

Lain bila bercerita pengalaman. Pengalaman ni benda yang pernah dilalui.

Tulis blog. Update blog.

Athirah, andai kau tulis untuk memperingatkan diri kau dan disertakan dengan niat untuk memberi manfaat kepada mereka yang membaca, mudah-mudahan Allah akan memberikan ganjaran yang setimpal. Setimpal dengan apa yang kau niatkan.


notakaki :: Pelik dengan orang yang suka mempromosikan dosa yang dibuat di blog (cth: tunjuk pakwe, tunjuk gambar tak tutup aurat dan bragging dengan segala dosa yang lain la). Seolah-olah nak tunjuk betapa bestnya buat dosa dan mengajak orang lain untuk turut sama-sama buat dosa yang kita buat. Pesan Ustaz Zaharuddin, dosa yang kita buat tak usah digembar-gemburkan. It is just between you (me too) and Allah. Fullstop!

0 sila..silakan komen..:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog Template by BloggerCandy.com