Friday, May 27, 2011

akan rindu


Tadi dapat message dari roomate, "I'm leaving our room, 129 A just now. Bilik clear, cuma ada 3 gelas yang tinggal".

Dia yang baru hari khamis baru nak balik, kesian kat dia yang ditinggalkan kami bertiga yang pulang ke Kelantan malam semalam.

Teringat balik masa angkut barang hari rabu yang lalu, lepas angkut barang, tunggu pak cik Fuad datang untuk bawa kami ke stesen Putra.

Akan rindu masa-masa bersama kalian.

Akan rindu untuk solat jemaah bersama teman-teman yang juga punya tujuan yang satu. Bila solat, ada yang selalu akan ditolak jadi imam, dek kerana dia seorang yang hafal Quran. Lepas solat, akan ada yang duduk lama-lama di surau untuk menghafal dan baca Quran. Sejuk perut ibu mengandung.

Lepas solat subuh dan asar, baca ma'thurat sama-sama. Doa rabithah yang dibaca, moga ia menjadi pengikat hati-hati ini.

Ingat lagi tak jadual sufi, haraki, thaqafi dan syakhsi yang dibuat? Memang pelaksanaannya tak sampai habis sem, tapi at least kita mencuba memerah idea dan cuba untuk lakukannya.

Bila masuk hal makan, perlu ada seorang yang kena rajin turun bawah beli makanan, kalau tidak, nanti semua akan kebulur. Makan sama-sama, tunggu cukup 4 orang baru makan. Akan ada seorang yang buat air untuk kongsi 4 orang. Akan ada juga pahlawan yang selalu menghabiskan makanan si loser yang selalu makan sikit.

Dalam bilik, ada seorang yang suka bercerita, hinggakan kenal rakan-rakan sekolahnya dan zaman nakalnya semasa di sekolah. Disebabkan dia banyak ilmu, dia selalu berkongsi ilmunya. Rindu untuk dengar dia bercerita. Dalam bilik, akan ada yang selalu bangun awal untuk kejut subuh. Dalam bilik, akan ada yang gaduh-gaduh berebut tempat tidur.

Setiap hujung minggu, akan ada yang rajin mengumpul semua baju untuk 4 orang dan basuh sekali. Almaklum, mesin menjadi rakan karib setiap hujung minggu. Akan ada yang perlu rajin untuk ambil semua baju yang dijemur bila kering. Akan ada juga yang wajib lipat baju untuk 4 orang. Banyak, tapi bila lipat dengan rasa kasih sayang, sambil melayan karenah semua, seronok!

Bila time midsem, akan ada yang isolatekan diri dari bilik. Sebab suka bercakap, bila dalam bilik dia tak dapat fokus study, sebab mulut selalu nak bercakap. Duduk sorang-sorang dalam surau, lebih praktikal dan efektif untuk study.

Akan ada juga yang selalu buat bising. Akan ada juga yang selalu menjerit sebab memang dah habit dia menjerit. Rindu kebingitan suara 4 orang dalam bilik.

Sungguh, akan rindu saat ini. Bila di maincamp nanti, mungkin susah untuk ulangi memori ini lagi.

Memori yang banyak terpahat di minda, tapi setakat ini yang boleh dikongsi di malam hari ini.

InsyaAllah, akan update blog mengenai kenangan hari-hari terakhir di CFS.

Moga bersahabat hingga ke syurga ! Sayang kalian fillah......


notakaki :: Suka tengok ramai sangat datang ke Kuliah Ustaz Azhar Idrus di Masjid Kampung Sireh tadi.

notakaki :: Jauhari dekat di hati ;p

5 sila..silakan komen..:

Casper said...

akk pergi ceramah ustaz tu ye? sy pergi time dye dtg kat bukit rangin.dekat sgt dgn rumah sy. mmg best! penuhh org! :) wish you all the best. ^^

Unknown said...

sugar+salt+pepper=great memories. bersama dia-dia. (^_^).

athirahariffin said...

aqua nemo :: a'ah.. alhamdulillah sempat pergi satu family.. best kan ;p jejomz kita meriahkan majlis ilmu...

najah :: i miss the memories ;p

Izzati Nur said...

jeles tapi like!!!

Izzati Nur said...

jeles terasa di hati
tp like menguasai..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog Template by BloggerCandy.com