Saturday, June 4, 2011

bermusafir cara Rasulullah


Subhanallah, indahnya Islam, indahnya menjadi ummah Baginda S.A.W, setiap apa yang dilakukan pun, punya adabnya yang tersendiri, dan pastinya, jika diniatkan hanya kerana Allah serta lurus perlaksanaannya, insyaAllah akan diberi ganjaran yang besar disisiNya

Terima kasih pada sahabat yang berkongsi video ini di laman Facebook. Sangat menarik. Video ini tentang cara-cara bermusafir mengikut sunnah.

Saya baru balik Kl hari Rabu yang lalu, untuk sesiapa yang ingin bermusafir, almaklumlah sekarang tengah cuti sekolah, jomlah amalkan sunnah Rasulullah ini tika kita bermusafir.

28 Jun ini, akan ke Selangor, specifically, kami sekeluarga akan ke Kolej Mara Banting untuk hantar Imran belajar di sana. Sekali lagi, akan travel jauh bersama family. Berazam untuk amalkan sunnah Rasulullah ini sebab masa travel dulu tak amalkan semuanya.

9 Julai ini, akan turun KL lagi. Abah ajak saya dan Amir ke perhimpunan B****H. Padan muka Imran x leh join. Sape suruh masuk KMB heh. Haha, sensor sikit, yang faham tu faham la, yang tak faham buat tak endah sudah.

Jom hidupkan sunnah Rasulullah. Islam is the way of life.

2 sila..silakan komen..:

Athirah I. said...

subhanallah. byk yg aku bru tau. rasulullah saw bawak beg kecil bersama brg2 keperluan, suka pd nasyid spy org musafir x penat, bawa pulang hadiah walaupun kecil..


ehem, trah.. since mum nk bermusafir ni, doakan aku ye.. supaya aku boleh jd lebih baik dan bersama org2 yg membawa kebaikan. :)

tq for sharing

athirahariffin said...

tu la kan...
betapa indah Islam tu..
cuma kita tak tahu..
tu la bezanya ore hok tahu sunnah dgn tok tahu..
bila niat ikut sunnah kita dpt pahala, kalu dok gak, we got nothing..

ok la syg.. i do always pray for u dear ;p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog Template by BloggerCandy.com