Friday, June 24, 2011

HB buat yang tersayang :)


Happy Birthday Umi and Lutfi!

Birthday umi 21 Jun 2011. Pada 21 Jun tu kami memang tak wish pun kat umi. Mesti umi ingat semua anak-anaknya dah tak ingat birthday umi kan. Kesian kat umi. Sebenarnya, kami dah ada plan untuk buat umi terkejut.

Birthday Lutfi 24 Jun 2011. Umi cakap, Lutfi ni lahir sehari selepas Allahyarham Dato' Fadzil Noor meninggal, iaitu pada 23 Jun 2002. Malam tu umi dengar berita, umi sempat baca Yasin untuk arwah, dan keesokan harinya lahirlah anak soleh yang bernama Lutfi. Sama-sama kita sedekahkan Al-Fatihah buat arwah, seorang pejuang Islam yang banyak berjasa.

Birthday kedua-dua mereka yang saya sayang. Kali ini, best, semua ada kat rumah. Erkk, kecuali adik yang dok kat asrama MTS tuh. Padan muka dia tak dapat celebrate birthday umi dan Lutfi.

Rasanya macam malas nak ceritakan semua rancangan kami untuk buat surprise untuk mereka malam tu. Tapi nampaknya umi dan Lutfi happy.

Amir sempat buat video untuk umi. Video tu umi tengok berapa kali saya pun dah tak ingat. Dok replay, replay je video tu. Untuk Lutfi tak ada! Padan muka! Saya sempat buat Chocolate Cake dan egg tart untuk umi dan Lutfi. Umi suka sangat egg tart sebab tu kena merajinkan diri untuk buat. Mulanya ingat nak buat Blueberry Cheesecake tapi cream cheese Kraft dah habis stok kat kedai Sweet Berry depan Billion tu. Cream cheese yang ada dalam fridge dah naik kulat dah. Huh, tergendala rancangan aku untuk buat ciskek untuk umi. Malam tu pergi makan chim chum lagi. Yay! Memang kenyang la.

Tahun ni kami adik-beradik tak sempat nak beli hadiah untuk umi. Harapnya umi gembira dengan kejutan dari kami. Women do like surprises right? Oh, same as me, i do also like surprises :) Sila la buat surprises untuk aku!

Melihat mereka yang tersayang tersenyum gembira buat hati ini sangat lega dan puas hati. Betul ni, kalau tak percaya, sila la buat kejutan untuk yang tersayang. Mak anda ke, ayah anda ke, adik-beradik anda ke, kawan baik anda ke dan untuk sape-sape je lah yang anda sayang!

For our beloved mother, Kamariah Awang, you're such a special gift for us. Thank you for being the best mother ever in the world.

For our youngest brother Ahmad Lutfi, be a good son eh! Jangan manja-manja sangat la baby, macho sikit deh! Lutfi kan strong boy.

From us, the family that you love!


notakaki :: Pagi tadi sempat ke kuliah Tok Guru Nik Aziz. Tok Guru pesan, banyakkan berdoa agar hak royalti Kelantan dikembalikan pada rakyat. Duit royalti yang berjumlah 1 Billion kalau tak silap itu, hak rakyat Kelantan, hak kami, hak kita semua. Minta doa agar Allah bukakan hati yang memegang duit rakyat Kelantan itu. Banyakkan berdoa. Sesungguhnya doa orang yang dizalimi itu mudah termakbul. Sekadar menyampaikan pesanan Tok Guru.

2 sila..silakan komen..:

Nur Atikah said...

happy birthday mak cik. anak-anak mak cik semuanya berjaya.syukur Alhamdulillah. hehehe, send my regards to your umi. Kalo dia masih ingat, penoh jupo dulu kat tempat ayoh aji kalo x silap :D

athirahariffin said...

umi aku ingat kot mum. kan mum g kl nge ak hari tu? ak cito blako ko umi ak.

budak medik hok blajar mesir, dio tahu, ak sokmo cito, maybe muka tak cam tp kenal la mum.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog Template by BloggerCandy.com