Friday, July 15, 2011

berita hari ini

Wah, tajuk!

Bukan, bukan nak promote suruh tengok berita TV1 ke TV3 ke sebab semua berita kat channel tu memang sangat menipu sekarang. Seolah-olah dapat arahan dari pihak atasan kan. Malaysia, Malaysia... Masa hari selepas BERSIH, cuba tengok berita, TV1 dan TV3, semua saya buka. Nak tengok apa yang diorang cuba nak tipu dan belit fakta. Memang lain dengan apa yang terjadi sebenarnya. Hanya orang yang turut serta je yang akan tahu perkara sebenar. Sedih sebenarnya dengan orang yang percaya segala tipu yang dibuat oleh berita. Oleh itu, marilah kita sama-sama boikot berita TV1 dan TV3 sebab ia sememangnya akan memunahkan otak anda. Hal semasa masih kena cakna, cuma jangan update melalui berita di tv.

Ok, back to topic!

Hari ini, hari kedua berkhidmat di KELCHEFF, rasa sangat penat, lagi penat dari hari pertama sebab dapat shift malam. Ribuan hadir memeriahkannya. Sangat gembira sebab satu usaha kerjaan negeri ini mendapat sambutan masyarakat setempat. Masa hari pertama, memang kerja dok bergambar je dengan Isna dan Shikin. Excited la katakan. Lagipun memang Isna bawak kamera pon.


Masa hari pertama, kena jaga booth mak cik dari Penang, dan dia suruh bantu dia masak kuih. Tahu kuih apa? Kuih ni saya memang lama sangat dok mengidam nak buat sebab sangat comel. Kuih tu ialah Apam Polka Dots. Sangat seronok! Nanti nak try buat :) Senang je sebenarnya!

Hari ni, balik rumah pukul 11.15 malam. Memang lewat dan sangat penat. Saya ni dah selsema dah ni. Memang tak boleh over letih terus kena penyakit. Tapi puas hati sebab dapat berbakti untuk KELCHEFF. Seronok taw! Sila la datang pada yang tak datang lagi tu. Sila melawat saya juga!

Alhamdulillah, tadi dapat mesej dari Widad. Dia inform satu berita gembira, rakan-rakanku berjaya fly ke negara idaman masing-masing. Athirah Razali dapat ke India, insyaAllah ke Manipal College melanjutkan pelajaran dalam bidang Dentistry. Sofia Idris dapat ke United Kingdom melanjutkan pelajarannya dalam bidang Engineering. Wah, hebat-hebat semua gewe-gewe saya! Hehe.

Bila mereka pergi, maka 3 orang dari 10 geng Vvians merantau di negara orang menimba ilmu. Moga mereka berjaya dunia akhirat. Itu doa saya buat sahabat sehati sejiwa sekalian.

Distance doesn't count dear. Wherever we go, you guys will always be my best friends forever.


notakaki :: Esok shift malam lagi. Its tiring, but yes, i'm happy to do the volunteering jobs.

notakaki :: Malam Nisfu Syaaban bakal menjelma :)

0 sila..silakan komen..:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog Template by BloggerCandy.com