Saturday, July 30, 2011

tawaran ini sah sebulan sahaja !


Ahlan, Ahlan Ya Ramadhan

Pagi Jumaat kelmarin, sempat ke Medan Ilmu di Kota Bharu. Hajatnya ingin mendengar kuliah Tok Guru tapi bukan Tok Guru yang berucap, tapi YB Haji Takiyuddin, salah seorang Exco Negeri Kelantan yang sedang berucap. Rupanya ada pogram perasmian Ihya' Ramadhan.

Siap ada dua orang Imam dari Mesir lagi. Mereka inilah yang akan menjadi imam solat tarawih di Qaryah Ramadhan. Pada pagi tu, mereka memperdengarkan bacaan ayat suci Al-Quran yang sangat menusuk kalbu.

Oh, sebelum saya lupa, ini dia saya linkkan Taqwim Ihya' Ramdhan di Qaryah Ramadhan, Kelantan bermula 1 Ramadhan 1432 H hingga 1 Syawal 1432 H. Paling tak sabar Ustaz Azhar Idrus akan datang ke Qaryah Ramadhan pada 4 Ramadhan ni! Best kan berpuasa di Kelantan. Syukur Ya Allah!

Allah, tak sabarnya menempuh bulan Ramadhan penuh berkat ini. Moga aku tidak sia-siakan peluang bertemu Ramadhan kali ini. Moga aku rebut segala kelebihan dan pahalan yang ditawarkan di bulan ini. Yup, tawaran hebat ini hanya sah sebulan sahaja!

Banyak yang saya harapkan di bulan Ramadhan kali ini. Almaklumlah, sebulan penuh akan berada di rumah. Sebulan penuh Allah bagi peluang untuk bersama dengan keluarga di rumah. Sebulan penuh juga masa sayatidak sibuk dengan aktiviti kuliah dan assignment. Mungkin ada yang kata, ianya cabaran kerana mungkin kita akan banyak tidur sepanjang hari. Tapi, kita sendiri boleh kawal diri kita kan? Ya, memang susah berlawan dengan hawa nafsu ni!

Ramadhan kali ini, saya harap dapat melazimi Al-Quran, Al-Mathurat, qiamullai, dan solat di awal waktu. Jangan lupa berpagi-pagian. Lepas Subuh, jangan tidur walau seminit, kalau tak nanti meleret-leret. Nampak macam sikit tapi susah jugak ni! Tapi tak mustahil kan!

Sungguh, aku mengharapkan Ramadhan kali ini penuh makna!

Harapan saya untuk Ramadhan kali ini. Ini azam saya, mungkin berlainan dari anda semua.

1. Khatam Al-Quran
2. Bangun Qiam setiap malam
3. Tolong memasak sahur & berbuka
4. Berbuka puasa dengan kurma & air masak seperti saranan Rasulullah
5. Solat tarawih di Qaryah Ramadhan, kalau tak pun di masjid berdekatan rumah
6. Kurangkan main FaceBook dan seangkatan dengannya
7. Habiskan baca buku yang sudah ditarget untuk baca. Alahai, susahnya!
8. Kurangkan bercakap perkara yang tidak perlu
9. Kurangkan berat badan. Macam susak jugak.
10. oh banyak lagi rupanya, sampai saya boleh lupa!

Doakan harapan Ramadhan saya tercapai. Dengan izinNya :)

Ini dia saya vidoe dari Aiman Azlan dan Anwar Hadi. Mamat-mamat ni memang sengal la! But somehow, they have succeded in making me more excited for the come of Ramadhan! :D


Malay version dan English version dua-dua BEST kan. Terbaekk ah mereka ni!

Moga kita buat yang sehabis baik pada Ramadhan kali ini. Seolah-olah kita tak akan berjumpa lagi Ramadhan pada tahun hadapan. Ingatlah, Ramadhan bulan penuh keampunan yang mana di dalamnya terdapat 1001 rahmat dan satu malam yang lebih baik dari seribu bulan. Rebut, jangan tak rebut!


notakaki :: Solusi edisi Ramadhan sangat BEST! Siap ada jadual harian di bulan Ramadhan, ada senarai bacaan harian utk khatamkan 30 juz Quran, pelbagai tips yang menarik sempena bulan barakah ini dannnnnn banyak lagiiiiiiiiii~~ jejomz dapatkan Solusi edisi Ramadhan yang bertajuk, "Andai Ini Ramadhan Terakhir, Layakkah Kita Berhari Raya"

0 sila..silakan komen..:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog Template by BloggerCandy.com