Monday, August 1, 2011

ramadhan day 1


Allahumma ballighna Ramadhan. Itulah doa yang sering kita ucapkan agar disampaikan ke bulan Ramadhan.

Alhamdulillah wa syukru lillah! Allah, Allah, akhirnya Allah memperkenakan juga doa kita agar disampaikan pada Ramadhan kali ini.

Sudah satu hari berpuasa. Sudah dua malam kita bersolat tarawih. Alhamdulillah, tarawih kali ini, saya dan keluarga bersolat di surau keluarga belah ayah. Memang surau inilah yang akan keluarga belah abah solat tarawih. Imam dan makmumnya semua keluarga kami. Best kan :) Assobiah molek! Tak po, buleh eratkan ukhuwah, ye dok?

Bagaimana hari anda di bulan Ramadhan ini? Bagaimana dengan bacaan Quran kita? Ingin saya kongsi satu tips yang sangat menarik yang saya baca dalam buku Solusi. Formula untuk kita khatamkan Quran, baca at least 4 page setiap kali selesai solat. Jadi dalam sehari kita akan baca dalam 20 page. Kalau darab 30 hari maknanya 600 page. Quran ada 604 page semuanya. Pandai-pandai la ejas eh! Untuk muslimat tu silalah baca lebih setiap hari sebab anda akan ada 'cuti' berhari-hari setiap bulan. Jadi masa tu dah tak boleh baca Quran dah.

Nak kongsi satu kata-kata yang buat diri ini tersentap jugak.

Imagine you going into a goldmine for a month and stepping out with only silver coins.
That's a shame right?
Maximize your Ramadhan.
Ramadhan Mubarak everybody!

Jom kita manfaatkan dan syukuri Ramadhan ini, agar kita dapat disapa dengan keindahan dan keberkatan Ramadhan. Ramadhan, platform transformasi! :)


notakaki : InsyaAllah nak rajinkan diri hupdate blog. Sila rajinkan diri untuk baca buku jugak ye wahai si athirah yang RAJIN! Sila tambah thaqofah anda. Manfaatkan cuti yang hanya tinggal sebulan saja ni!

0 sila..silakan komen..:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog Template by BloggerCandy.com