Monday, October 31, 2011

hadapi dengan senyuman


Pagi ni terbaca blog Che Mud, tajuknya hadapi dengan senyuman. Trah copy paste ye tajuk. Berkenan :)

Buat budak-budak Medic yang akan hadapi minitest hari ni, GOOD LUCK! Esok saya pula yang akan exam, memang tak seteruk dan sesusah paper budak Medic tapi even subjek senang pun kalau tak usaha tak boleh nak jawab exam jugak kan.

Semalam, mesej adik, Imran, mengadu kat dia yang saya rasa sangat malas dan tak ada mood nak study. Dia balas mesej saya dengan ayat Quran yang memang buat saya rasa tersentak dan terus ada semangat nak study. Thanks my dear brother :)

"Qad aflahalmukminuun" Sesungguhnya beruntunglah orang-orang beriman. Dan 'aflah' di sini menurut ulama bermaksud BERJAYA setelah BERSUSAH. ........Akhirnya Allah kata, "merekalah (orang-orag yang beruntung) yang mewarisi Firdaus."

Mesej yang sangat pendek tapi berjaya buat semangat saya naik. This is one of his motivation to keep on struggling in his study. Moga dia berjaya dengan apa yang dia impikan. Moga kami berjaya buat umi abah kami gembira, membalas jasa mereka berdua.

BERJAYA setelah BERSUSAH. Always keep reminding to myself, time spent for study proportional to pahala.


notakaki :: Tertarik dengan satu kata-kata yang dilihat di FB, "Ketidaktenangan hati adalah kerana kemalasan bertahajjud". Sama-sama kita renungkan.

notakaki ::
Look at your past. Your past has determined where you are at this moment. What you do today will determine where you are tomorrow.

2 sila..silakan komen..:

Izzati Nur said...

hee, ak xdelete pun msg mu wi katku ni even my inbox no space 4 new msg,sgt bmakna :)

td dah ada depan mata idola nak smbung master after deg.mga ALLAH mudahkan dan makbulkan cita2 kita my dear..tgok2 ore qlate jugok,i like =)

athirahariffin said...

meseg hok adik ak wi ko?
ko msg mano? (koya banyok wi msg ko mum.. haha)

moga Allah mudahkan urusan kita. moga ini hok terbaek. nati ak malas study keno kute2x etek ak. nati mu malas study ak kute mum etek.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog Template by BloggerCandy.com