Friday, November 4, 2011

9 Dzulhijjah 1432 H, jom puasa!

Menunggu pukul 10 malam. Dari tadi menanti pukul 10 malam sebab bas akan datang bawa kami balik ke Kelantan. Oh bahagianya!

Buat adik-adik saya yang tak balik rumah, sila jangan jeles pada kakakmu ini. Buat Imran yang tak balik rumah walau dia masih lagi di Malaysia, sila tabahkan dirimu untuk belajar sungguh-sungguh untuk final. After final cuti sebulan. Best oh!

Buat Amir yang berada jauh di Hamilton sana, tabahlah adikku. Kamu sedang menuntut ilmu. Itu lumrah kan. Sape suruh rajin-rajin sangat nak belajar jauh. Berayalah kamu dengan senior-senior yang baik hati kat sana tu. Huhu~

Pagi raya nanti kita Skype ramai-ramai lepas rindu ye :)

9 Dzulhijjah 1432 H, bersamaan dengan Hari Arafah.

Maghrib ni dah pun masuk 9 Dzulhijjah, makanya, eloklah kita puasa esok hari (esok tu maknannya still 9 Dzulhijjah la ye). Ganjarannya, MasyaAllah, HEBAT! Dosa kita akan diampunkan setahun sebelum dan selepas. Moga kita ikhlaskan niat berpuasa kerana Allah. Jom-jom kita puasa ye kawan-kawan! Sama-sama kita saling mengingati antara satu sama lain.


Gambar diatas diambil dari page Fattabiouni. Silalah like page tu ye. Tak rugi pun malah bermanfaat.

DOA yang dianjurkan baca pada Hari Arafah, 9 Dzulhijjah.

لَا إِلَهَ إِلَّا اللهُ وَحْدَهُ لَا شَرِيْكَ لَهُ, لَهُ الْمُلْكُ وَلَهُ الْحَمْدُ وَهُوَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيْرٌ

sambil baring pun boleh buat kan!

Tertarik dengan kata-kata Ustaz Syed Nurhisyam, "Dah lama kahwin, tak dapat anak. Bila dapat anak, Allah perintah suruh sembelih....logik ke ???? Nabi Ibrahim mengajar bila bahawa HUKUM ALLAH mesti diutamakan walaupun aqal kata "tak logik !!" atau perasaan kata "sayang anak !!". IBRAH.....HIKMAH BAGI YANG BERFIKIR..."


notakaki :: Kan dah kata 4 November ni blog akan terupdate jugak.

2 sila..silakan komen..:

Casper said...

Esok puasa arafah kan? Jom puasa ramai2. :)

athirahariffin said...

jom jom :0

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog Template by BloggerCandy.com