Sunday, November 20, 2011

dear ashikin,

Baru teringat nak call si cantik manis ni malam ni, sebab baru teringat yang birthday dia 17 November, hari Jumaat yang lalu. Sibuk sangat dengan exam sampai birthday sahabat baik pun saya lupa. Seriously baru realize! Perkara yang sama macam tahun lalu berlaku lagi. Tahun lepas pun lambat wish pada si dia.

Tapi baru dapat tahu yang si gadis cantik solehah ini tertinggal phonenya di rumah, dan tak bawak ke UiTM Puncak Alam. Hadoi! How can i contact you? Buat post ni pun untuk saya attachkan di wall FBnya.

Buat si gadis comel, sangat rindu dengar suara comelmu itu. Memang sangat lama tak bercerita-cerita kan. Salah aku, aku tahu, susah sangat nak call orang lain.

Rasanya masa Tingkatan 2 mula kenal dengan dia, sebab waktu tu lah saya menetap di asrama. Masa Tingkatan 3, dialah yang jadi teman ponteng kelas waktu petang. Kamilah yang selalu datang lambat kelas tambahan waktu petang. Dia pelajar berbaju biru, dialah pengawas yang paling sempoi yang pernah saya jumpa.

Dia duduk di sebelah meja saya, di tengahnya ada jarak tempat ustaz, ustazah, dan cikgu lalu. Pernah ada satu hari kena tegur dengan ustazah yang lalu kat laluan tengah tu sebab kami ada satu habit tak baik yang sama. Apa habitnya? Tak perlu kot nak cerita. Waktu itu juga pernah bersama dia ke perpustakaan awam di KB, sebabnya teman dia cari bahan research (research ke?). Dia masuk pertandingan yang saya pun tak ingat tentang apa. Tapi, yang pasti, hadiahnya lumayan. Ya, dia sangat gila duit! Sampai sekarang pun, memang sama je dia ni.

Tingkatan 4, dia budak bijak, dapat tawaran ke KISAS dan terus berpindah ke KISAS. Dia seorang sahabat yang sangat baik. Selalu call guna public phone semasa di KISAS. Umi saya pun sampai boleh kenal dia. Suara dia semua orang boleh cam kot!

Bila fikir balik, rasa macam saya ni jahat. Sekarang mudah sangat nak capai telefon dan call dia. Tapi sebab memang saya ni sangat susah nak call orang, kecuali umi saya. Umi je satu-satunya orang yang saya akan telefon hari-hari.

Banyak lagi memori-memori yang rasanya tak perlu dicerita satu persatu.

Itu memori lama. Tapi, memori itulah yang akan tetap saya ingat sampai bila-bila. Moga kita boleh bersama dan mencipta memori yang baru kan dear ashikin, seorang yang sekarang ni makin terserlah sifat 'wanita' nya, bukan lagi macam dulu ok!

HBB dear. Happy Belated Birthday :) Aku doakan yang terbaik untukmu. Moga sama-sama kita berjaya dunia akhirat.

Baru sampai umur 20 tahun. Aku ni nak masuk 21 tahun dah.

Itulah dia, teman baik saya. Sungguh, teman-teman waktu dulu susah dicari. Dan, saya perlu hargai mereka yang hadir dalam hidup saya sebaiknya. Tak semua orang dikurniakan teman yang boleh cerita masalah dan berkongsi suka duka dengan kita kan. Ya, perlu lebih hargai kehadiran dia dan mereka gadis-gadis cantik solehah yang lain.


Akhir sekali, pesanan buatmu ;

Kata-kata Ibnu 'Atha illah Askandari,

"Demi Allah, sesungguhnya umurmu bukanlah umur yang dihitung sejak engkau lahir, tapi umurmu adalah umur yang dihitung sejak hari pertama engkau mengenal Allah"


notakaki :: Wajib merancang stategi untuk final sekarang sebab sangat tak puas hati dengan exam lalu.

2 sila..silakan komen..:

nikisha said...

tanx yeee...lupe nk tggal komen..^^
aku ade post pic tuh kt wall mu pgak delete mula sbb telinga aku besa lajok napok sapa...heee

athirahariffin said...

mano adoo..
ak suko kot gambar ni. :)
beli belah cari ingredients muffin. haha~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog Template by BloggerCandy.com