Monday, November 28, 2011

kuasa facebook

    "Facebook, is the most powerful tool nowadays, even more powerful than nuclear bomb. Sebarkan Islam dengan Facebook! Betapa kuatnya pengaruh Facebook, jatuhnya Husni Mubarak si pemerintah zalim. Sekarang ni, remaja Islam tak pandai gunakan Facebook, they're using it like rubbish. Mengurat, berchatting tak tentu pasal, upload gambar tak tutup aurat, update status mengarut-ngarut. Langsung tak ada kebaikan untuk Islam, dan juga untuk diri sendiri."


    Ini adalah petikan kata-kata dari Dr. Jamnul Azhar Mulkan di talk Al-Quran and Science semalam. Banyak sangat input yang dapat. Nantilah, kalau saya rajin nak update, saya akan berkongsi sepenuhnya apa yang dikongsi oleh Dr. Jamnul.

    Tapi betul kan apa yang Dr. cakap. Kita tak pandai mengambil manfaat daripada teknologi. Kita gunakan teknologi untuk lakukan benda-benda yang langsung tak ada manfaat buat Islam dan juga untuk diri sendiri.

    Cuba tengok Ustaz Azhar Idrus, pagenya kini diikuti oleh ratusan ribu orang. Kalau anda biasa tengok page ustaz, sangat sangat ramai yang tanya soalan, kebanyakannya remaja. Ustaz pun selalu je online untuk jawab soalah-soalan agama yang ditanya. Ini mungkin salah satu cara dakwah ustaz untuk mendekati golongan remaja kan.

    Itu hanya contoh.

    Oklah, a short update today. Tak ada mood sebenarnya.


    *****************



    Tahniah buat Farah Aida yang selamat diijabkabul. Thanks Huda sebab tag kak trah gambar ni kat Facebook. Suka tengok muka adik-adik semua yang ceria bangat di hari perkahwinan sahabat. Bila la kawan-kawan aku nak kawin ni, tak sabar nak g!

    Tahniah juga buat sepupu tersayang, Alisya sebab selamat bertunang dengan jejaka idaman. Cantik sungguh kamu di hari pertunanganmu. Ni pun tengok kat Facebook. Cepatlah kawin!

    Kedua-dua mereka umur 20 ok! Sebaya je dengan saya. Wah, wah, mudanya jodoh mereka sampai~


    notakaki :: Sabar itu indah wahai athirah. Yakinlah dengan janjinya!

    2 sila..silakan komen..:

    Casper said...

    oh! sy mengaku sy nk kahwin jugak. hehe~

    athirahariffin said...

    kawin la kalau dah ada calon :)

    org yg tak ada calon mcm kak trah ni yg x leh kawin lagi ni...

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
     

    Blog Template by BloggerCandy.com