Thursday, November 10, 2011

kerana aku yakin


Bila tengok notes di FB yang dishare oleh junior, Huda, buat aku membelek helaian diari aku tika di sekolah menengah dulu.

Isi kandungannya? Tak perlulah dibongkar. Tapi apa yang penting, beberapa helaian mutiara kata yang aku tulis itulah menjadi penguat untuk aku tak melayan mana-mana lelaki.

Saat hati bergolak, maklumlah, itu fitrah kan, helaian ini yang akan dibuka. Meneliti ayat-ayat Al-Quran yang terdapat dalam beberapa helaian yang aku tulis ini buat aku jadi kuat. Sungguh, ayat cinta Allah ini kuat pengaruhnya, sungguh menusuk kalbuku. Sebab itu lah saya rasa, remaja sekalian harus ada sesuatu yang bisa menjadikan mereka kuat untuk tak jatuh dalam lembah cinta yang hina.

Naluri ingin memiliki dan dimiliki adalah fitrah. Ya, itu fitrah. Bak kata Ustaz Azhar Idrus, tak normal kalau langsung tak ada perasaan terhadap gender yang satu lagi. Tak kiralah anda wanita ataupun lelaki, itu fitrah. Kalau tak gay atau lesbian lah anda. Itu ustaz yang kata ok! Tapi apa yang penting, ianya harus dikawal.

Buat adik-adik dan sahabat-sahabat sekalian, jangan cemari diri anda dengan nafsu remaja ini. Percayalah, masih ada orang yang suci dalam debu. Golongan ini akan sentiasa ada walaupun jumlah mereka kecil. Mereka akan bertemu suatu hari nanti. Percayalah dengan janji Dia.

Kerana aku yakin rusukku takkan tertukar


notakaki :: Lepas jugak rindu dengar suara Isna :)

notakaki :: Terbaca wall 2 orang yang dilamun cinta. Tak kenal sangat pun dengan mereka ni. Wah, ayat-ayat mereka, macam suami isteri. Tak malu ke? Bragging with the sins..... hmmmmm~~

2 sila..silakan komen..:

Nur Atikah said...

Saya ingin turut bersama kamu,yakin dgn janji-Nya..sngt2 bersyukur krn diri x terus tggelam dlm dunia 'itu'..ALLAH mberi kesedaran di saat hati terasa kosong dan kering.. if only i can return back to the old times,really hope to be as pure as yours T__T

athirahariffin said...

Allahuakbar, the past is still the past. no one can return it back. mungkin ada hikmahnya, kerena yang lalu itu, menjadikan kamu yang sekarang sayanag.

mari bersama aku yakin dgn janjiNya.

yg soleh itu pasti hadir andai kita jadi yang tersoleheh. erkkk, saloh tatabahaso. haha~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog Template by BloggerCandy.com