Tuesday, December 27, 2011

exam fever


Bila kita dah berusaha keras dan sehabis daya kita, pastinya kita mahukan sesuatu balasan untuk setiap usaha itu. Namun, apakah balasan yang lebih baik selain dari amal itu diterima Allah dan mendapat keredhaan-Nya dalam setiap detik kehidupan kita?

Dan ingatlah: " Di antara keberhasilan pada akhir perjuangan adalah berserah diri kepada Allah sejak permulaan " (Ibnu Ata'illah)

Bakal menghadapi exam pada 3, 5, 9 dan 13 Januari 2012. Mohon doa semua agar dimudahkan urusan dan diberikan yang terbaik. Lepas exam, kami ada rehlah batch kami, GX 111. Woot, woot, BESTNYA!

Pada saim-saim di UiTM, UIA Gombak, UDM, Manipal, Belfast, Alexandria dan serata dunialah, good luck juga buat kamu semua okeh!

Time spent to study proportional to pahala. Mujahadahlah engkau wahai athirah melawan nafsumu. Jangan mudah mendengar bisikan syaitan yang menghasutmu untuk rebah di katil atau lakukan perkara yang langsung tak penting buat masa ini.

*Selamat bermujahadah mengulangkaji lecture notes! Allahumma yassir wala tu'assir*

Hidup untukMu, apalagi matiku :)


notakaki :: Kalau saya rasa malas-malasan, dan saya taip mesej kepada kamu-kamu untuk kuatkan semangat saya, sila balas ok!

notakaki :: Setiap kali umi mesej, "Study sungguh-sungguh ye sayang", rasa macam nak nangis je. Oh patutnya aku bukan nangis, patut lagi semangat la nak study kan! Chaiyok tirah!

4 sila..silakan komen..:

cik ah / fatihah said...

salam imtihan utk athirah.....

p/s:sama la kita..cik ah pn exam fever gak ni...(">)

athirahariffin said...

sama2x kita berusaha yang terbaik dan skor yang terbaik!

good luck juga buat kamu!

Unknown said...

stress ni kdg tu bagus utk tingkatkn performance kita, asalkan jgn terlalu over stress. So, exam ni slh 1 cara nk tingkatkan performance study kita.. aja aja fighting trah.

Asy Syahid Syed Qutd: Dlm tiap "perjuangan ad masa naik dan turun. KEKALAHAN itu sebenarnya bermula drp kita merasa lemah dan KEMENANGAN itu bermula apabila kita x merasa kalah".

Al Imran ayat 159. Jika kamu berazam (berusaha dgn penuh tekad), maka bertawakallah. Sesungguhnya, Allah suka org yg bertawakkal"..

Best of luck trah :)

athirahariffin said...

suka ayat As Syahid Imam Hassan Al-Banna tu.

btw, thanks a lot dear! doakan yang terbaik buat kami semua yer :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog Template by BloggerCandy.com