Thursday, December 15, 2011

Oley!!

Balik bilik, bila bukak FB, ramai yang share video yang bertajuk Oley!!. 45 orang kot yang share setakat petang tadi. Rupanya tulah video Ustaz Riduan Mat Nor cerita masa Fiqh Sirah hari Ahad yang lalu. Yang bestnya, Matlutfi ada ok! Bob Lokman pun ada.

Subhanallah, a very good effort indeed :)

Pada saya, ni salah satu dakwah yang sangat berkesan, menggunakan figure2x terkenal seperti Matlutfi dan Bob Lokman sebagai tarikan untuk menarik orang ramai melihat video dakwah ini.


Sebenarnya, video ini menerangkan tentang hudud secara umum. Filem pendek ini diterbitkan bertujuan untuk menjawab persoalan dan kekeliruan yang ditimbulkan dalam klip video 'Sembang Rakyat' yang bertajuk 'Musim hudud' dan 'Hudud PAS lagi'.

Tadi baru tengok video Sembang Rakyat tu dengan roomates, Zaleha dan Kak Syakirah. Video tu dah lama saya download. Video tu saya tengok lepas adik-adik kat rumah tu kecoh tentang video ni masa saya call umi.

Hmmmm, honestly, sedih dengan mereka yang hina hudud sebegitu rupa dalam video tu. Berilah petunjuk dan hidayah buat mereka, moga dibukakan pintu hati mereka. Sedih dengan umat Islam di negara ni terutama orang Melayu yang senang-senang je dibodohkan oleh media massa. Sebab tu pentingnya menuntut ilmu agama. Dengan ilmu, barulah kita tahu mana yang baik, dan mana yang buruk, bukan bulat-bulat je menerima propaganda pihak yang membenci Islam.


notakaki :: Saat entry ini ditulis, saya masih lagi tak dapat nak tengok video bertajuk Oley!! tu. Tenet sangat lambat macam siput kekenyangan.

4 sila..silakan komen..:

Casper said...

Ah sy baru tgk petang td. excited sbb matluthfi ada. :) dah terbukti vid sembang rakyat tu org rmai tak setuju. sampai beribu2 dislike. Allah tu Maha Adil kan?

athirahariffin said...

kak trah x leh nak tgk pon lagi.. hmmm.. esok pagi la kalau nak tgk pun sbb x ramai yg online pagi2x ni.

betul.. Allah Maha Adil. Dia akn tunjukkan jugak kebenaran. dan akan ada segolongan dlm kalangan umatnya yg akan bagi penerangan ttg isu ni :)

Nadiah Sidek said...

akak belum tengok lagi video tu. video yang hina hudud pun belum tengok lagi. kena cari timing yang betul nak tengok video-video kat youtube...ada je la nanti yang duduk depan skrin komputer..tak kasi ummi duduk lama-lama depan pc :p

bagus ada usaha dakwah macam ni..moga rakyat (termasuk diri sendiri) lebih faham tentang Islam

athirahariffin said...

trah baru lps tgk. sukaaaa :)

cpt tgk kak. ni mesti syakir n safiyyah kacau umi dia kan. haha:)

moga rakyat lebih faham ttg islam scra keseluruhannya (termasuk saya la). tp kena ada pimpinan yg faham islam dulu ni.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog Template by BloggerCandy.com