Sunday, January 29, 2012

fenomena Ustaz Azhar Idrus


Kalau di Dataran Shah Alam semasa sambutan tahun baru yang lalu, 70 000 yang hadir. Kalah program di iCity. Hehe. Sape ntah yang datang. Kalau nak tengok video yang full masa malam tu, sila klik PART 1, PART 2 dan PART 3. Saya pun baru lepas tengok :) Gabungan Zizan dan Ustaz Azhar Idrus memang terbaekkkk.

Tadi, ada kuliah Maghrib Ustaz Azhar di Masjid Sultan Salahuddin Abdul Aziz di Shah Alam. Malam ini juga, ada Anugerah Juara Lagu. Sebenarnya, sempat jugak bukak tv tengok mende alah tu, tapi abah marah hehe. Pastu bila online baru tahu ada live streaming ceramah ustaz. Terima kasih kerajaan negeri Selangor. Ni pun tahu bila terbaca status FB Najah. Thanks a lot Najah.

Masa habis kuliah, pihak penganjur mengumumkan yang seramai 30 ribu orang yang hadir di masjid dan 34 ribu yang tengok di live streaming (Luckily, i'm one of them). Ramai kan? Rupanya masih ramai yang sukakan majlis ilmu :)


Saya ni pun antara yang terbabas nak tengok AJL. Oh, how bad i am. Sama-sama la kita bermujahadah ye. Kalau ikut nafsu memang tengok AJL. Memang nafsu ni suka benda-benda macam ni kan. Ni nafsu orang macam saya la. Tapi bila tengok ceramah ustaz, BEST ape! Ilmu baru pun dapat :)

Fenomena Ustaz Azhar Idrus memang menyesakkan nafas sekularisme. Cara dakwah yang santai tetapi serius. Kalau ada yang cakap tengok ceramah ustaz hanya banyak gelak je, cuba compare kalau kita tengok movie ke drama ke, even tak gelak pun tak ada ilmu langsung yang kita dapat kan.

Pada yang tak sempat tengok, boleh klik SINI untuk tengok dan hayati soal jawab ustaz di masjid tadi.


Semoga ustaz diberi kesihatan yang baik dan umur yang panjang untuk terus menyampaikan dakwah.


notakaki :: Sila la like page INI, INI dan INI di Facebook ye! Ni semuanya page yang berkaitan dengan Ustaz Azhar Idrus. :)

notakaki :: Gambar tu gambar family ustaz. Sejuk hati tengok kan.

0 sila..silakan komen..:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog Template by BloggerCandy.com