Sunday, June 24, 2012

gathering

Alhamdulillah, sempat ke gathering Medical Student UKM. Eh, not me. Itu gathering abah dan kawan-kawan satu batch masa study dulu. Hari ni ke rumah Dr. Mat, senior abah. Suka tengok bila orang-orang tua jumpa dan cerita balik kisah mereka zaman muda-muda dulu.
 
Potluck yang dibawa

Terima kasih pada keluarga Dr. Mat atas makanan yang sedap dan layanan yang baik. Sangat terancang. Siap ada buku unutuk tulis kedatangan dan juga untuk tulis biografi famili ahli batch yang hadir. Rumah dia pun sangat cantik. Boleh tak nak ada rumah macam tu? hehe :)



Bahagia kan.


Saya tiba-tiba teringat satu angan-angan geng kami bila kami dah berkeluarga dan berkerjaya nanti. 


Kita ni, bila sekolah, berangan nak ke universiti. Tapi bila di universiti, terkenang-kenang memori di sekolah. Bila kerja, agaknya, kita akan bercakap-cakap tentang kenangan di universiti barangkali kan?


Lupa nak snap gambar di rumahnya. Segan sebenarnya.


Umi dan saya banyak duduk dan makan je. Almaklumlah, umi bukan satu course dengan abah, jadi kawan-kawan umi memang tak datang gathering ni. Tapi ada la umi bercakap dengan junior umi ni, bercerita tentang  kawan baik umi di Sri Puteri yang juga ambil jurusan Medik. Rupanya, ada seorang antara kawan umi dah kembali ke rahmatullah kerana menghidap kanser.

Allah, masa tu, saya terfikir, siapa tahu, bila besar dan dah kerja nanti, tak ada siapa yang tahu siapa yang pergi dulu atau yang akan pergi kemudian. Muhasabah buat kita yang masih hidup lagi. Selagi nyawa belum sampai ke ghalgharah (kerongkong) kita, peluang untuk kita bertaubat masih terbuka luas kan. Mungkin nanti, sama ada orang bercakap tentang kematian kita dulu ataupun kematian sahabat kita. No one knows...

Huh! hari ni baru blog terupdate kan. Minggu ini agak full dengan pelbagai tugasan. Esok, kami merancang untuk buat kejutan sempena harijadi umi dan lutfi. Malam esok juga ada Wacana Perdana di Balai Islam. Buat orang-orang Kelantan jangan lupa untuk pergi ye :)





notakaki :: Hari ini genapnya 10 tahun perginya tokoh agama dan siasah di Malaysia, Almarhum Ustaz Fadzil Noor. Mari kita sedekahkan Al-Fatihah buat pejuang Islam ini.

notakaki :: Apa yang kita buat, jangan terlalu fikirkan sangat apa orang nak kata ye.

2 sila..silakan komen..:

Nur Atikah said...

nak belajar buat kek dengan kawan tersayang boleh ? hehehe :D

athirahariffin said...

kawan awak tersayang ni pun masih lagi belajar. tak pandai pun, cuma minat :)

miss u! cepatla kelik mesia :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog Template by BloggerCandy.com