Tuesday, September 11, 2012

tahun 2



Permulaan sem yang sungguh baik. Malam sebelum bermula semester baru, melawat bilik adik-adik, ikut kawan-kawan je la. Seronok bercerita dan mendengar cerita adik-adik. Baik betul kan kakak-kakak ni nak melawat bilik adik-adik ni hehe.

Hari ini, bermula kelas Human Genetics. Kelas 2 jam yang sungguh padat dengan ilmu yang baru, Subhanallah, hebatnya ciptaan Allah. Betullah kata orang, bila makin belajar ni, kita akan rasa semakin kecil diri kita, betapa kita ni sangat hina segabai makhluk Allah dan betapa hebatnya Allah.

Awal sem ini, ramai lecturer di Kuliyyah Allied Health Sciences ni menyambung PhD, kiranya, ramai jugak lecturer baru yang menggantikan mereka.

Awal sem ini juga, suami kepada lecturer saya yang dulu pernah mengajar saya Molecular Biology, yang juga lecturer di Department Of Biomedical Sciences, menyambung PhD yang kedua di France, dan isterinya (lecturer yang ajar saya la) juga akan turut menyambung PhD yang kedua tahun depan. Seronok kan :)

Pernah dulu bercakap one to one dengan lecturer ini, bertanya mengenai masa depan sorang pelajar Biomedical Sciences, katanya, usah risau, peluang cerah menanti di hadapan. Dia dulu, juga pelajar Biomedical Sciences di UKM, sama seperti suaminya, dan sejurus selepas grad, mereka berdua menyambung Matster dan PhD ke Sweden.

Ya, itulah juga impian aku. Belajar itu memang perit. Belajar untuk mencintai sesuatu yang kita tak kenal itu juga perit, dan sebab itu jualah, kita kena banyak berusaha untuk lebih mengenali dan mencintai perkara itu sepenuh hati kita, kerana kita tahu, itulah takdir yang ditetapkan olehNya buat kita.

Dan, belajar untuk tidak menyesal dengan masa lalu dan mencipta sesuatu yang boleh diri sendiri banggakan di masa hadapan, dan paling penting, jadi orang Islam yang hebat!

Sekadar berkongsi cerita.

Mohon doa ye wahai pembaca budiman, moga Allah permudahkan urusan dan juga cita-cita saya :)

"The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams"

Selamat memulakan semester baru ye adik-adikku sayang dan sahabat-sahabatku sayang

^^,


notakaki :: PRK dah tak lama dah, 25 September ni dah. Kot-kot la ada ulat buku yang tak tahu PRK tu apa, PRK tu Pilihanraya Kampus. Rasanya serentak seluruh Malaysia. Jadi, jangan lupa hak anda sebagai pengndi k! Menteri Pengajian Tinggi kata, UIA ni termasuk dalam universiti yang harus diberikan tumpuan kerana sangat bermasaalah, selain UKM, UM dan UPM. Kenapa ye? huu~

0 sila..silakan komen..:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog Template by BloggerCandy.com