Monday, October 1, 2012

beautiful promising Monday


Random post :0
Such a beautiful promising Monday. Let's be happy and grateful for all the wonderful things that we have because insyaAllah we'll gain more of that. Be positive. I know I'm going to love today. SMILE.
Not to forget, it's the first day of October :) (cepatnya masa berlalu, nak masuk umur 22 dah)

Today, we, Biomedical student will be having the very first quiz for this semester.  Human genetic. A tough subject but definitely i can score this paper (it's not bragging, but it's about to be positive).

Semalam kan, ada orang bagi tazkirah, berkenaan POA untuk gapai MARDHATILLAH. POA tu, bagi sesape yang tak tahu, ialah Plan Of Action. Mardhotillah, redha Allah, memang itu tujuan setiap dari kita kan.

Kalau kerja ke program ke, kita bersungguh je rangka dan laksanakan POA ni. Tapi, tak ramai yang nak rangka dan laksanakan POA untuk gapai MARDHOTILLAH. Adakah sebab kita tak bersungguh? Hmm hmm ask yourself.

Saya dan sahabat yang mencintai Allah dan Rasul (insyaAllah) ada plan 4 target yang ingin dicapai (bukan setakat sem ni, tapi buat selamanya). It's a bit tough for me. Yelah, kita ni bukannya baik sangat tapi apa yang kita perlu tanamkan dalam diri ialah untuk jadi 'a better person' than before.

Pepagi buta buat benda ni dan tampal kat board depan meja. I believe in myself that i can do it, everyday (positive positive) :)


Tersentak dengan satu hadith Rasulullah....

 Barangsiapa yang hari ini lebih baik dari semalam,
maka dia dari kalangan mereka yang beruntung.
Barangsiapa yang hari ini sama seperti semalam,
maka dia dari kalangan yang rugi.
Barangsiapa yang hari ini lebih teruk dari semalam,
maka dia di kalangan orang yang celaka. 

Moga kita termasuk dalam kalangan orang yang beruntung. Ameen.

Pagi ini juga terbaca status FB Ustaz Mustaffa Kamal yang menyentuh hati sanubari ini ;

Buatlah kebaikan dalam kehidupan kita dan berpalinglah (jangan hiraukan )perkataan manusia terhadapmu kerana pasti ada manusia membencimu walaupun kamu banyak melakukan kebaikan.Buatlah kebaikan kerana Allah dan jangan marah kepada orang yang membencimu kerana itu adalah ujian terhadapmu.


RE-ELECTION! TOMORROW IS THE DAY. LET'S VOTE THE RIGHT CANDIDATES. DON'T FORGET TO CHOOSE TWO OF YOUR FAVORITES CANDIDATES OK!

1 sila..silakan komen..:

husnataqwa said...

Nice reminder..

Nak terbang tinggi jgk.... ~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog Template by BloggerCandy.com