Thursday, November 15, 2012

1 Muharaam 1434 H ; gaza diserang

Pagi ini, saat kita menyambut 1 Muharram, saudara seakidah kita jauh di Gaza sana diserang. Saya sendiri, saat dibuai nikmat masa lapang bersama keluarga di rumah, mendapat berita yang umat Islam di sana diserang.




Allah, Allah. Mungkin ini juga peringatan buat diri. Ketika kita bersama keluarga, ada antara saudara kita di Gaza kehilangan ahli keluarga, saat kita menikmati masa lapang, mereka di sana berlari-larian mengelak diri dari di bom oleh Israel laknatullah, saat kita melihat daun-daun gugur dek angin sepoi-sepoi bahasa, saudara kita gugur syahid di medan jihad dengan darah berlumuran di tanah.

Allah.




Hari ini Gaza diserang. Bagi yang tahu, ayuhlah kita berdoa. Bagi yang tak tahu, rasanya anda patut mencari sedikit masa untuk update tentang isu semasa umat Islam. Mereka saudara kita, di Palestin, di Syria, di Rohingya, dan banyak lagi tempat di dunia ini. Jauh mereka dari kita, tapi andai kita cakna dan rasa kesatuan akidah itu, mereka dekat di hati. Kita akan selalu ingat pada mereka, kita akan selalu menadah tangan berdoa buat mereka.

Moga aku ini selalu ingat pada mereka, pada umat Islam yang bermati-matian menegakkan kalimah syahadah di bumi mereka.

Ayuh sahabat, kita amalkan Qunut Nazilah. 

Dalam peristiwa Bir'u Maunah, yang mana pada peristiwa ini, berlakunya pembunuhan 70 orang sahabat yang kesemuanya adalah penghafaz Al-Quran. Rasulullah sangat sedih atas peristiwa pembunuhan para qurra' ini. Selama satu bulan, Rasulullah amalkan Qunut Nazilah atas musibah yang menimpa umat Islam ketika itu.

Jadi, apakata, kita amalkan Qunut Nazilah agar Allah memberi kekuatan pada mujahidin di segenap pelusuk dunia dan memecah belahkan pakatan orang yang ingin mezalimi umat Islam.



Ya Allah 
Sesungguhnya kami meletakkan-Mu di batang-batang leher musuh2 kamiDan kami berlindung dengan-Mu daripada kejahatan2 mereka
Ya Allah
Leburkanlah kumpulan2 mereka
Pecah belahkan dan kacau bilaukan persatuan mereka
Goncangkan pendirian mereka
Dan hantarkanlah anjing2 kamu kepada mereka
Wahai tuhan yang gagah perkasa Wahai tuhan yang penuh raksasa
Wahai tuhan yang bersifat murka
Ya allah Ya allah Ya allah Ya allah,
Wahai tuhan yang menurunkan kitab,
Wahai tuhan yang mengarakkan awan
Wahai tuhan yang menewaskan bala tentera al-ahzab
Kalahkan mereka Kalahkan mereka Kalahkan mereka 
Dan menangkan kami ke atas mereka.

Ingatlah, doa itu senjata buat kita umat Islam, bahkan ia lebih tajam daripada mata pedang. Believe it, believe it!

Doa, doa dan berdoalah buat umat Islam, khususnya di Gaza, Syria dan Rohingya, juga tak lupa, buat umat Islam di Malaysia.

Untuk tahu dan update tentang keadaan di Palestin, boleh lah nak LIKE page ni ;


Mereka insyaAllah mendapat ganjaran yang terbaik di sisi Allah. Berjuang dan mati demi Islam.Namun, kita di sini bagaimana? Apa pengorbanan yang kita lakukan untuk Islam?


Fikir fikir tirah, cuba kau fikir~~

0 sila..silakan komen..:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog Template by BloggerCandy.com