Thursday, May 28, 2015

tanah suci


Semalam, berkesempatan untuk keluar bersama ex-roomates (baca : dating buat kali terakhir before grad uhuk) sewaktu di UIA PJ dahulu. 

N, A & Z antara gadis-gadis solehah yang Allah temukan saat saya mencari diri. Terima kasih Allah kerana temukan saya dengan orang-orang baik. Kalau perasan, banyak yang saya ceritkan tentang gadis-gadis solehah ini dalam blog ini. Menyimpan memori di sini, untuk tatapan diri sendiri jugak di masa akan datang hee.

Dan, ada seorang tu, baru balik umrah. Lebih tepat, dua orang dari kami telah Allah rezekikan untuk sampai ke tanah suci. Terima kasih awak bagi buah tangan dari tanah suci.


Ingat lagi dulu-dulu, selalu diceritakan kepada ahli bilik tantang pengalaman manisnya di tanah suci, bumi barakah itu. *sape nak baca bole bace SINI. a nice writing indeed*. Dan tahun ini, Allah rezekikan seorang lagi dari kami untuk ke sana. Dan moga, Allah rezekikan dua orang lagi dari kami untuk menatap Kaabah depan mata kami.

Dan, doakan saya diizinkanNya untuk sampai ke tanah suci sebelum saya menutup mata (mungkin. kita mana tahu ajal esok lusa).

Sungguh, saya cemburu dengan mereka yang telah sampai ke sana (takpe kan jeles bende gini geee).

Moga, Allah permudahkan jua sahabat-sahabat yang menyimpan niat untuk ke sana. Dan, jangan lupa doakan saya untuk menjadi salah seorang tetamu Allah juga. Mana tahu doa kalian dimakbulkan Allah =D


............


Tenangnya Ya Rabbi melihat gambar di atas. Antara gambar yang mata ini senang untuk melihat. Yang bila menatapnya, ada satu rasa singgah di hati. Rasa yang mungkin hanya Dia yang tahu.



notakaki :: seronoknya perasaan bilamana orang yang kita sayang (baca : saudara mara perempuan), yang dulunya auratnya mungkin tak djaga, kini, menutup aurat dan menjaga maruahnya sebagai seorang muslimah. dan moga istiqamah wahai gadis solehah. benarlah, kita tak mampu meramal masa depan, sebab itu doa itu senjata buat kita, doakan moga Allah menggerakkan hati mereka ke arah kebaikan, dan doakan moga Allah sentiasa menetapkan kita atas jalan yang kita pilih ini :)

to you, i love you (saya tak tahu awak baca tak tapi if and only if you read this, just to let you know that i love you, and Allah loves you more sayang)

0 sila..silakan komen..:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog Template by BloggerCandy.com