Saturday, July 17, 2010

buku oh buku ...

Alhamdulillah, sempat jugak hari ni update blog sikit2. Thanks roomateku nadia sayang sebab bagi pinjam guna lappy beliau.

Hari ni, saya nak cakap pasal buku. Ye, buku, x kan tak kenal kot. Tapi, tak nak la cakap pasal buku akademik,i mean, buku physic, chem, math, bio semua tu. Tapi di sini saya nak cakap sikit pasal buku-buku ilmiah.

Buku ilmiah. Jarang remaja suka menghabiskan masa membaca bahan bacaan seperti ini. Mungkin ada yang berpendapat yang bahan bacaan agama seperti ni khas untuk yang berumur sahaja. Wahai remaja sekalian, saya sangat-sangat menyeru anda semua agar luangkan masa anda untuk membelek buku ilmiah ini. Bukan untuk orang lain,untuk anda semua jugak kan. Ingatan ini ditujukan khas buat cik ATHIRAH ARIFFIN. Tak lupa juga kepada sahabat tersayang semua.

Hari Jumaat yang lepas, lepas je hantar lab report Chem, singgah sekejap kat gerai buku kat dalam UIA ni je. 2 buku je saya beli. Satu majalah Solusi dan satu lagi buku yang tajuknya Amalan Pelajar Untuk Kejayaan Dunia dan Akhirat. Harapnya, saya akan gagahkan diri untuk habiskan buku-buku ni.

Sebenarnya, saya ni jenis yang suka baca buku.Tapi, saya tak tahu kenapa, sekarang ni saya malas sangat nak baca buku. Sangat malas. Beli je yang rajin. **jangan ikut perangai athirah ariffin yang tak baik ni yer**
Antara buku-bukuyang dah saya beli yapi sampai sekarang tak khatam-khatam lagi ialah :
~Bila Ayat-Ayat Allah Berbicara
~Cinta di Rumah Hassan Al-Banna
~Malam Petama di Syurga
~Apa Ertinya Saya Menganut Islam

Banyak kan.Tapi tulah, kalau beli sahaja, tapi tak baca, ilmu tak akan bertambah jugak. Sahabat, doa-doakanlah agar saya ni rajin tingkatkan ilmu ni. Saya yak nak jadi manusia jahil. Saya juga tak mahu masa yang Allah berikan saya tak guna untuk benda berfaedah.

notakaki :: Ya Allah,buangkanlah sifat malasku ini. Moga aku rajin-rajinkan diri tingkatkan ilmu yang memang dah tersangat cetek ini.

2 sila..silakan komen..:

izzati johari said...

aku pn beli jh buku
solusi n cinta d umah Hasan al-banna
xabes2 ag.aduih

weh,doala kito smo2 rajin deh
byk cito2 nk capai neh!

etysayanngtyrah said...

aku pn beli jh buku
solusi n cinta d umah Hasan al-banna
xabes2 ag.aduih

weh,doala kito smo2 rajin deh
byk cito2 nk capai neh!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog Template by BloggerCandy.com