Monday, August 15, 2011

dari kakak buat Imran


Umi : Imran ada bagi mesej. Kakak baco la..

Kakak : Nok tengok, nok tengok! (Terus grab phone umi dan baca).

Mesejnya,

Ketika ditanya akan apa yang boleh umat Islam seluruhnya lakukan untuk Palestin, bangun seorang pemuda Palestin dengan yakin berkata, "Kami tak perlukan makanan, pakaian dan sebagainya. Kami hanya mahu pemuda pemudi Muslim dipersiapkan dengan tarbiyah yang cukup". That's what Imran can recall from an underground talk by a senior from UK to some fellow friends. Umi doakan Imran jadi Muslim yang berguna deh. Sayang Umi.

*********************

Sungguh, mahu menitis air mata seorang kakak. Imran, i did praying the same thing as what you wish.

Pagi tadi masa menuggu azan Subuh, kakak tengok Law Kana Bainana. Dalam cerita tu, ada temuramah bersama seorang pramugari yang baru peluk Islam. Bila ditanya apa pandangan tentang Nabi Muhammad sebelum dia masuk Islam, katanya, dia menganggap Nabi Muhammad merupakan seorang yang kejam yang memegang pedang untuk membunuh musuh.

She said that, she had many Muslim friends, but no one from her Muslim friends tried to tell about the beauty of Islam to her, no one told her about the one that we love, Prophet Muhammad. She was crying at that moment. It touched my heart. What can i recall is, befriend all kinds of people, dont judge them, but try to tell about the beauty of Islam to them.

Betapa kita sebagai Muslim, tak pernah nak sebarkan Islam. Bila melihat orang non Muslim, hati kita kata mereka ni orang kafir dan akan masuk neraka, tanpa pernah terfikir untuk sebarkan kebaikan Islam.

Satu lagi yang buat kakak sebak, bila dia kata, semua umat Muhammad, tak kiralah dia jahat atau baik, semuanya mahukan syafaat baginda. Tapi tak malukah kita, meminta syafaat Baginda tanpa kita pernah buat sesuatu untuk naikkan Islam, tanpa kita pernah terdetik pun untuk menjadi penyambung mata rantai perjuangan Rasulullah. Allah, kakak rasa macam kena tembak masa ni.

I found this video in my lappy that i've downloaded it on YouTube, and i hope you can spend your time to watch this vid!

video

Moga menjadi insan berharga buat ummah!

Good Luck for the test today. Moga berjaya dengan cemerlang dan moga Allah kabulkan impian Imran untuk ke US. I will keep praying for you!

Love you my dear brother


notakaki :: Half time of Ramadhan. Cepatnya masa berlalu~

2 sila..silakan komen..:

najah solihah bt mohd hamdan said...

eh cik tir. mcm kenal je sandal tu? jd hak milik kekal doh k? :)

athirahariffin said...

dio rembat i punya, i ambik dio punya.harhar~

maso rehlah kat pcb hari tu la, kami slg bertukar sandal. hehe. sweet dok?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog Template by BloggerCandy.com