Sunday, November 20, 2011

campro v.3

Alhamdulillah, semalam, selesai sudah opening ceremony untuk CAMPRO V.3. Memang best lah! Terbaik lah commity CAMPRO!

Semalam, ada juga talk yang bertajuk "I'm Rock I'm Ok". Sempoi kan tajuknya. Sebuah forum yang menggandingkan Ustaz Mansur, pensyarah UMP, dan juga, Sham Kamikaze. Wah, memang BEST sangat gandingan 2 orang ni ditambah lagi dengan moderator yang cukup pandai menceriakan lagi suasana. Ribuan orang datang semalam. Suka tengok!

Ini kali kedua saya bertemu dan melihat Bro Sham Kamikaze secara live. Waktu pertama kali sewaktu di Balai Islam, program Bicara Selebriti, anjuran Kerajaan Negeri Kelantan. Kali keduanya, di Grand Hall Admin Building, tempat kami semua bertaaruf semasa Taaruf Week lama dulu. Perkara yang sama tentang dua program ini, supaya masyarakat tahu bahawa ada hiburan dalam Islam, cumanya ia harus dikawal dan menurut syariat.

Bro Sham sempat mengalunkan alunan gitar yang sangat menyentuh hati di akhir program. Dulu pernah dengar jugak masa di balai Islam. Cuba dengar video di bawah ini. Video tentang pesanan Syed Qutb yang dimainkan dalam sebuah sajak yang dibaca oleh Ustaz Hasrizal dan muzik latar oleh Bro Sham Kamikaze. Saya dulu dengar menitis air mata.


Banyak input yang saya dapat tentang status hiburan dalam Islam. Saya paling terkesan bila Ustaz Mansur cakap bahawasanya perkara yang dapat menghiburkan hati Rasulullah tatkala baginda stress ialah Al-Quran. Ya, Al-Quran itulah hiburan buat umat Islam. Silalah klik perkongsian dari sahabat saya tu ye.

Saya tak mahu bercerita panjang sebenarnya tentang talk semalam sebab mahu becerita tentang CAPMRO V.3! Yeah :)

CAMPRO ialah shortterm pada Campus Dakwah Project. Satu program yang sangat besar, deketuai oleh SRC dan disertai oleh seluruh society di UIA Kuantan ini. Program yang bertujuan memupuk bia'ah solehah di UIA Kuantan yang tercinta ini.

Cuba tengok gambar kat bawah ni. Gambar ni sangat smart dan hensem ok! haha~


Memang banyak sangat program yang memang sangat menarik yang telah dirancang oleh pihak commity. Memang terbaik la commity sekalian!

Cuba tengok gambar di bawah ni pulak, kalau nak tengok secara jelas program-program yang ada dalam CAMPRO V.3 ini, silalah save dan view di lappy anda ok, atau klik saja open in new tab.


Oklah, pada student UIA Kuantan dan yang kampus berdekatan dengannya, marilah kita menyertai program-program yang sangat menarik ini. Jangan la menghadap buku semata, tanpa ada masa pun diluang pada majlis ilmu dan aktiviti luar.

I think i should pen off now. Pukul 9 pagi nanti ada kelas. Sedih kan kelas time weekend. Update blog pagi-pagi ni pun untuk avoid tidur selepas subuh. Memang mengancam godaan katil di pagi hari kan memanggil-manggil kita untuk tidur di waktu selepas subuh yang berkat ini.


notakaki :: Semalam baru siap laminate nametag commity CAMPRO V.3 dan dapat baju. Baju CAMPRO sangat BERSIH ok!

6 sila..silakan komen..:

Casper said...

wah,bestnya! semua dijemput hadir ke? atau pelajar UIA Kuantan shj?

athirahariffin said...

semua dijemput hadir. pak guard tak kan sekat punya.

masa talk dgn sham kamikaze, ramai stdent dari u lain dtg. cthnya, politeknik, ump. dan erkkk, tak ingat nama apa la..

dahlia dok mana? kalau dekat2x area kuantan bolehlah datang :)

Casper said...

huhu, duduk kat Kuantan. area permatang badak. perumahan bukit rangin. Kak thirah tahu kan? :)

nk dtg tapi tu la. huhu, mcm best je. cuti ni mmg bosan. baik pergi ceramah2 camni. btw, kak thirah tau tahu x psl ustaz azhar idrus yg nk dtg kuantan slse ni?

athirahariffin said...

x kenal la dik.. hehe.. newcomers to kuantan ni, kenal uia dan bandar kuantan je.

x tahu pun ustaz nak dtg.. tp susah jgk nak pergi sbb kak trah x de transport nak pergi. bestnya!

Casper said...

huhu, brp minit je dh smpai dh UIA K. brpe kli gk msuk UIA sne. besar jugak.

oh yeke. aduh, igt nak jmpe kak thirah .ecece~ nth kenal ke x. huhu. program ustaz tu slps maghrib kat masjid al-fattah. InsyaAllah lain kli blh pergi. ^^

athirahariffin said...

dahlia dah jd friend fb kak trah kan. kalau nak datang uia, pm me ur no ok via fb ok!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog Template by BloggerCandy.com