Sunday, February 27, 2011

20 february in memory..

20 Februari 2011. Tarikh ini, genaplah umurku 20 tahun. Tarikh 27 Februari baru update blog sebab ada hal lain yang lebih penting.

Cerita di hari itu

Terima kasih pada semua yang mengingati hari ini dan mengucapkan ucapan hari lahir. Sungguh, saya rasa terharu. Fareeza, you're the first to wish for my birthday. I guess it exactly on 12 a.m. Untuk mereka yang sanggup call, terima kasih. Walau ada yang saya tak angkat sebab silentkan phone (saya suka silent phone kalau study.ini nak menyatakan yang saya tengah study nih pukul 12 malam nih.hee) dan saya tak call balik sebab kredit tak berapa cukup, tapi tahulah, saya amat menghargai anda semua. Diri ini rasa cukup dihargai.

Untuk yang memberi ucapan di Facebook juga, terima kasih saya ucapkan. Saya hanya mampu menge'like' dan tak sempat komen semua oleh sebab kekangan masa (budget busy..). Terima kasih kenalan FB semuanya.

20 februari itu, hari ahad, dalam study week. Memang saya plan untuk study. Sungguh, saya rasa tak mahu campur dengan urusan lain. Tapi memang ini fitrah seorang pelajar kan, memang dah tanggungjawab, study week tu study la kan. Tapi, plan nampaknya untuk study tak begitu menjadi hari itu. Mulanya, saya memang tak mahu ke Mid Valley sebab saya memang mudah letih, so takut tak boleh concentrate study. Jadi, ajakan teman-teman ke Mid Valley saya tolak. Tapi, dapat call dari Cep Ten menggodaku untu pergi. Memang, tak boleh dengar orang pujuk-pujuk, terus cair. So, hari ahad, saya ke Mid Valley bersama Izzati tersayang yang sanggup teman saya ke Mid Valley.

Tak perlu diceritakan secara detail apa yang berlaku di sana. One word that i can describe is HAPPY. Kalau budak Naim berjumpa, memang happening jadinya. Jujur saya katakan, gembira bertemu kalian semua. Gembira mendengar telatah kalian, melihat wajah ceria yang saya sayang semuanya. Sungguh, kalian membuat diri ini gembira di hari jadiku yang ke-20. Hadiah dan kek yang disajikan sangat kuhargai, sangat, sangat, tapi itu tak penting bagiku, yang penting, kalian gembira. Puas melihat kalian gembira. Isna, Eti, Widad, Cep Ten, Faiezah, Hanis, thanks for everything.

Sengih tersenyum puas balik ke UIA ditemani Eti dan Faizah. Eti ni lepas hantar saya terus ke UNISEL, ikut Faizah. Takpe, takpe, aku kena sabar, tak leh g derak kokse sebab aku nok pekso kan Eti.

Saat ini roomate dan beberapa kawan yang lain yang selalu berkumpul di bilik masih lagi tak wish birthday. Tak puas hati ni. Rupanya mereka ada plan lain. Memang hebat la plan Najah, Aqilah dan Maisarah sampai boleh buat diri ni menangis. Memang mantoop kalau APM dan PC bergabung. Terkena juga prank mereka. Huh! Tak nak cerita lebih-lebih pasal prank tu, tapi serius, memang saya ingat benda tu betul. Aduh, mudoh la cayo tirah wei! Pelakon-pelakon yang menjayakan siri Bang Bang Boom ini juga hebat semuanya. Muka memang serius, macam ingat macam betul. Apapun, terima kasih sebab buat diri ini menangis, eh, eh, taklah, sebab buat saya gembira pada hari itu. Suka dengan kad itu~~

Sedikit coretan dari kad itu....

Buat panglima yang gagah berani,
moga tercapai segala cita-cita,
jangan lupa kenangan di sini,
5 sem bersama, selamanya terasa.

p/s : Hanya kami yang faham apakah di sebalik maksud panglima itu. Hee~~

Terima kasih Najah, Qilah, Sarah, Mirah, Aina, Kak Mun, Fatin, Syahirah, Ilyana dan semuanya. Saya akan ingat prank ini sampai bila-bila.

Terima kasih

Ucapan terima kasih sekali lagi saya ucapkan. Doakan saya berjaya dunia akhirat. Doakan saya memanfaatkan hari-hari yang masih tinggal dengan sebaiknya sebelum nyawa yang dipinjam ini diambil.

Untuk hadiah, kek dan juga prank, terima kasih juga saya ucapkan.

Among the presents

Kek. Tak reti dah cam mana nak rotate.
Rotate banyak kali pun camni jugak jadinya.
Sorry mensengetkan kepala anda.

Sekadar renungan

Teringat kata-kata Ibnu 'Atha illah Askandari,

"Demi Allah, sesungguhnya umurmu bukanlah umur yang dihitung sejak engkau lahir, tapi umurmu adalah umur yang dihitung sejak hari pertama engkau mengenal Allah"

Allahhurabbi, membaca kata-kata terbit dari benak seorang ulama' ini buat ku terfikir, agak-agaknya berapa umurku disisiNya?

Hina rasa diri ini. Tapi, alhamdulillah masih diberi peluang untuk terus beramal dan beribadat untukNya. Doakan diri ini menjadi lebih baik dan berjaya dunia akhirat. Hanya itu tujuan diri ini.


notakaki :: Masih berada di KL. InsyaAllah akan ke UiTM Shah Alam melawat sahabat tersayang. Kekalkan ikatan kami Ya Allah. Aku sayang mereka.

notakaki :: Tak faham dengan pakcik N ni. Hang tau ke tak sapa Yusof Al-Qardhawi dan Ikhwanul Muslimeen tu? Jangan cakap semborono je tanpa usul periksa. Nanti kena soal kat sana , nak jawab apa? Haih la, macam - macam satu malaysia!

5 sila..silakan komen..:

Anonymous said...

Trah. mtk maaf byk. x sangka plan kami terlebih men'jadi'. boleh buat drama dh ni. Ukhuwwah fillah abadan abada... keno banyak minum air hari ni sbb byk sgt doh air mato tubik marin. =)

nurulhusna said...

hem.. tahniah tirah. menghargai mereka yang menghargai kita.. bagus2.
tapi kak husna dok KC.. tak leh nk join prank tu. :)

all the best untuk hidup yg akan datang.

istiqamah di sini ye panglima agama. :)

athirahariffin said...

to anonymous :: jap, jap, siapakah ni?hee~~ tu ah, mmg jadi la belakon..haiyaa~~buleh la trah cayo.. ukhuwah fillah..walau taktahu sape ni exactly,saya syg anda~~

to kak husna :: x po la x join prank pun..doakan trah istiqamah..doakan trah berjayo dunia akhirat..

sisIzzati said...

wuahaha..ak bleh byang prank2 itu
bila tau sape dalang d sbliknya
wajib gempak pnyer !!

to tirah..i do love u fillah~
tqvm 4 every single thing..

moga2 sama2 jd pglima agama yg gagah dalam sopan =)

athirahariffin said...

eti :: tenkiuu sayam..doakana aku kuat...
eti, thanks for beig my friend..sayam mum..oh , tetiboo~~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog Template by BloggerCandy.com