Wednesday, October 13, 2010

ketika Allah memilihmu untukku


Padamu yang Allah pilihkan dalam hidupku..
Ingin ku beri tahu padamu..
Aku hidup dan besar dari keluarga bahagia..
Orang tua yang begitu sempurna..
Dengan cinta yang begitu membuncah..
Aku dibesarkan dgn limpahan kasih yang tak terhingga..
Maka, padamu ku katakan..
Saat Allah memilihmu dalam hidupku,
Maka saat itu Dia berharap, kau pun sanggup melimpahkan cinta padaku..
Memperlakukanku dgn sayang yang begitu indah..


Padamu yang Allah pilihkan untukku..
Ketahuilah, aku hanya wanita biasa dengan begitu banyak kekurangan dalam diriku,
Aku bukanlah wanita sempurna, seperti yang mungkin kau harapkan..
Maka, ketika Dia memilihmu untukku,
Maka saat itu, Dia ingin menyempurnakan kekuranganku dgn keberadaanmu.
Dan aku tahu, Kaupun bukanlah laki-laki yang sempurna..
Dan ku berharap ketidaksempurnaanku mampu menyempurnakan dirimu..
Karena kelak kita akan satu..
Aibmu adalah aibku, dan indahmu adalah indahku,
Kau dan aku akan menjadi 'kita'..


Padamu yg Allah pilihkan untukku..
Ketahuilah, sejak kecil Allah telah menempa diriku dgn ilmu dan tarbiyah,
Membentukku menjadi wanita yg mencintai Rabbnya..
Maka ketika Dia memilihmu untukku,
Maka saat itu, Allah mengetahui bahwa kaupun telah menempa dirimu dgn ilmuNya.. Maka gandeng tanganku dalam mengibarkan panji-panji dakwah dalam hidup kita..
Itulah visi pernikahan kita..
Ibadah pada-Nya ta'ala..


Padamu yg Allah tetapkan sebagai nahkodaku..
Ingatlah.. Aku adalah mahlukNya dari tulang rusuk yang paling bengkok..
Ada kalanya aku akan begitu membuatmu marah..
Maka, ketahuilah.. Saat itu Dia menghendaki kau menasihatiku dengan hikmah,
Sungguh hatiku tetaplah wanita yg lemah pada kelembutan..
Namun jangan kau coba meluruskanku, karena aku akan patah..
Tapi jangan pula membiarkanku begitu saja, karena akan selamanya aku salah..
Namun tatap mataku, tersenyumlah..
Tenangkan aku dgn genggaman tanganmu..
Dan nasihati aku dgn bijak dan hikmah..
Niscaya, kau akan menemukanku tersungkur menangis di pangkuanmu..
Maka ketika itu, kau kembali memiliki hatiku..


Padamu yang Allah tetapkan sebagai atap hunianku..
Ketahuilah, ketika ijab atas namaku telah kau lontarkan..
Maka dimataku kau adalah yang terindah,
Kata2mu adalah titah untukku,
Selama tak bermaksiat pada Allah, akan ku penuhi semua perintahmu..
Maka kalau kau berkenan ku meminta..
Jadilah hunian yg indah, yang kokoh…
Yang mampu membuatku dan anak-anak kita nyaman dan aman di dalamnya..


Padamu yang Allah pilih menjadi penopang hidupku…
Dalam istana kecil kita akan hadir buah hati-buah hati kita..
Maka didiklah mereka menjadi generasi yg dirindukan syurga..
Yang di pundaknya akan diisi dgn amanah-amanah dakwah,
Yang ruh dan jiwanya selalu merindukan jihad..
Yang darahnya mengalir darah syuhada..
Dan ku yakin dari tanganmu yg penuh berkah, kau mampu membentuk mereka..
Dengan hatimu yg penuh cinta, kau mampu merengkuh hati mereka..
Dan aku akan selalu jatuh cinta padamu..


Padamu yang Allah pilih sebagai imamku…
Ku memohon padamu.. Ridholah padaku,
Sungguh Ridhomu adalah Ridho Ilahi Rabbi..
Mudahkanlah jalanku ke Surga-Nya..
Karena bagiku kau adalah kunci Surgaku..


notakaki :: Subhanallah. Such beautiful words. This article is not originally from me, i just copy and paste it, but i do really love the meaning.

notakaki :: Sejak dua menjak ni, rasa macam nak kahwin. Haha, itulah effectnya dok rumah dari pagi hingga petang sorang2x. Sunyi.

notakaki :: Tadi buat duchese potato. Best..best.. Nanti semua yang baca ni buat ye, senang je pun. Cuma letih la nak picit2x potato tu keluar dari nozzle tuh.

7 sila..silakan komen..:

che mud said...

suke3..tetibe jah tersentuh baca nie..hehe
nk copy buleh?huhu

athirahariffin said...

copy la..trah pom copy gop ni..
tp meme suka maksud dia..mendalam..
khas buatmu..
eh, eh, buke ko che mud, ko future hubby..haha~~

hafizatul.solehah.zaki. said...

amboii nak kawen dh ke???tguu soleh dluu..kawen kt main cmpus laa.haha

athirahariffin said...

hola wi soleh kawen dulu la..kito x dok calon lagi.
demo ado doh deh..hee~~
kawin nati ajok taw, nok g jale ganung..

hafizatul.solehah.zaki. said...

erkk..
xdok pon ehh..
tirah dlu gak kalu gtuu..
mcm ade someone je.haha

athirahariffin said...

tgk la soleh tu, 1st yur nati wi kad wangi doh ko trah..
trah x dok sapo eh..
sapo la nok kito ni..
^^,

qistina abdullah said...

how nice~
mohon c&p ye tierah....

setuju ngn saudari!!
ade gak rs cam tu....
tapi xde calon ag r....
huhuhu~
da main reason raso g2 adalah sebab nak jago hati....
lgpun bila pk2 balik meme budok bena ag sero....
=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog Template by BloggerCandy.com